Lounger värda att stanna extra tid i (Priority Pass)

Diskussion i 'Lounger' startad av Budgetresenär, 13 April 2017.

1. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns motsvarande trådar avseende businessclasslounger (Business/Guld lounger värda att stanna extra tid i | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor) och förstaklasslounger (Lounger värda att stanna extra lång tid i (First-lounger eller motsvarande) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor) så jag tycker det vore intressant att ha en tråd för Priority Pass-lounger också. Jag är högst medveten om att de flesta Priority Pass-lounger är skräp, men det måste väl finnas några undantag, eller? Jag tycker det är väldigt intressant att på t ex Bangkok Suvarnabhumi flygplats får man tillgång till en förstaklasslounge med Priority Pass (Omar Air's lounge) och det lovar ju gott, men tyvärr har jag inte haft tillfälle att besöka den själv så jag kan inte uttala mig om den.

Jeppfly, martin.agren, Erik M och 4 andra gillar detta.
  2. Tonton

Tonton Medlem

Bra tråd! Har precis införskaffat mig ett Priority Pass och försöker sätta mig in i vilka lounger som är värda att besöka på mina kommande resor.

Roligt med Omar Air's lounge. Finns det någon annanstans där man får tillgång till en firstlounge?

3. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske OT men även "Lounge Key" ger access till Oman Airs lounge. Sedan finns det ett flertal "Miracle First Class Lounge" på Suvarnabhumi, BKK, som både PP och Lounge Key ska ge access till. Någon som vet något om dessa?

4. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har samlat ihop lite länkar som kan vara användbara:
    Top 8 Priority Pass Lounges that Are Worth a Layover – The Points Guy
    9 Best Priority Pass Lounges in the US
    The Top 5 Priority Pass Lounges Around the World - Point Me to the Plane
    The best Priority Pass lounges? - FlyerTalk Forums
    Ranking the Best (and Worst) Priority Pass Lounges in America
    Everything You Need To Know About Priority Pass: 10 Best Priority Pass Lounges And How To Get In
    Priority Pass Members Name 2015’s Best Airport Lounge in the World | Gateway VIP Service

Jeddah och en himla massa kinesiska flygplatser (det finns så många att det luktar kebabstorleksinflation om dessa; jag undrar om de verkligen håller förstaklasskvalite).

Delayed gillar detta.
  5. ResenärenLars

ResenärenLars Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ett bra initiativ tycker jag.

Jag har skrivit lite om lounger i Bangkok, Star Alliance och Priority Pass.
    Recension utav 8 lounger på Bangkok flygplats (Star Alliance och Priority Pass) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Det är några år sedan jag var i Jeddah, men vad jag minns så bar det en bra lounge. Användes även av flera flygbolag.

De sk första klass loungerna i Kina, t ex Air China First Class eller VIP First Class lounge etc., tycker jag inte är så fantastiska.

Jag gillar dock Plaza Premium Loungerna i Hongkong, framför allt den i närheten av Gate 40.

Har även besökt loungerna i Abu Dhabi och Dubai där jag inte minns alla detaljer, men jag har för mig att de flesta är ganska bra.

6. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Genom åren har jag nyttjat Priority Pass (PP) och de mest tråkiga loungerna är i mitt tycke på Arlanda och i viss mån Amsterdam.
    (tråkig och tråkig .. det är ändå fördelaktigt att ha möjligheten at nyttja dem.. så de är inte så fel ...)

Men, vi skulle diskutera de bättre och här några som jag gillade, med reservation för att det var några år sedan på en del så kan de ha ändrat sig eller helt enkelt inte är med i programmet längre:
    - Nice, den lyxigaste hittills! Liten men välförsedd. Gav en bra VIP-känsla! Passus: var där för några år sedan ...
    - Lyon, då 'landside', men i övrigt rätt lik den i Nice och även här tyvärr några år sedan ...
    - Sala VIP på Madrid Barajas, stor och välförsedd! När jag var där fanns det mat i portionsförpackningar som personalen värmde om du vill ha varmt käk. Besökte den i Terminal 2.
    - Malaga, trevlig, lugnt och lite avskilt, dock inget med alkohol i den gången ...
    - Alicante, stor, ljus och trevlig. Bra sortiment av diverse ätbart ... besökte dock inte i egenskap av PP-medlem utan kom in på SAS 'boarding pass'.
    - Barcelona Sala VIP, stor och relativr välförsedd, serveras cava i mämngd ..!.. dock, inte där i egenskap av PP-medlem heller utan på Air France 'boarding card'.
    - Shanghai Pudong (PVG) First Class lounge no. 66, trevlig relativt välförsedd men öppen så trots belägen på övervåningen så var det ett visst brus från resten av terminalen.

Saknar dock tillgång till lounge i Paris CDG i Terminal 2, särskilt 2E som huserar flighten till Stockholm. Men, för den som har Flying Blue Gold kommer in i Air France lounger och kan gästa med sig en kompis ...

Gus och segra gillar detta.
  7. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilken av loungerna i Nice är bra i T1? The Canopy Lounge eller The Library Lounge?

8. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Oj! Kommer inte ihåg - tyvärr, var några år sedan. Undrar inte om det var den enda loungen tillgänglig på den tiden... Ska kolla bilderna i PP och se om jag känner igen något. :)

Edit: kollade samtliga 4 st PP -lounger i Nice, vill säga tog en titt på bilderna. Ingen jag känner igen. De har nog byggt om sedan dess. Sorry!

Last edited: 27 September 2017
    Budgetresenär och segra gillar detta.
  9. BjörnHed

BjörnHed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Direktorn, Gus och Jönsson gillar detta.
  10. Designator

Designator Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Faktum är att jag tycker att Menzies på Landvetter är riktigt ljus och trevlig och har hyfsat utbud av mat - iaf jämfört med motsvarande lounge i Köpenhamn och Arlanda. Men ok, platsar kanske inte bland de som man vill spendera så mycket extra tid i.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!