Lounger som åter öppnat efter Covid

Diskussion i 'Lounger' startad av John Rambo, 3 Juli 2020.

1. Per N

Per N Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter i senatorloungen i Munchen nu. Kycklingklubbor, potatissallad och kålsallad till lunch. Fullt utbud av alkohol.

enlunda och Sir Lemon gillar detta.
  2. Zissou

Zissou Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Passerade senatorloungen i Frankfurt i helgen. Kändes som rätt så fullt utbud, med skillnaden att de två varma rätterna delades ut av personal istället för att du fick plocka själv.

Sir Lemon och Juancarlos gillar detta.
  3. O_M

O_M Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter bra! Tack för svaret, blir ett besök i Frankfurt imorgon och hem via München.

Sir Lemon gillar detta.
  4. Tomas E

Tomas E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    TAP återöppnar sin lounge i Lissabon på måndag 19 okt:
    Kapacitetsbegränsning 100 pax gäller, men bilderna visar bl.a. en bartender bakom plexiglas med en flaska bubbel i handen, så det verkar finnas hopp om normal barservering.

5. hco

hco Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Helt OK frukost hos Lufthansa i MUC. Tidigare i oktober. Självservering på det paketerade, personal serverade ägg (fanns även vita bönor och andra typer av smörgåsar) och dryck.

20201008_095451.jpg

Lagerman, John Rambo, airac och 2 andra gillar detta.
  6. hco

hco Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    München Lufthansa Business Schengen var stängd förra veckan när jag flög. Alla fick komma upp en våning.

Dock var det ingen servering alls i loungen. Helt förbjudet med intag av mat och dryck i loungen. Fanns take-away(*) på vägen ut att äta på annan plats.

(*) Kaffe, vatten, banan, kringla, äggmacka med senap.

(Tog äggmackan då jag redan käkat en kringla den dagen men det var troligtvis fel beslut. Äggmackan var ingen höjdare)

7. Hafermann

Hafermann Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gillar ägg, jag gillar senap (framförallt tysk). Men det vete fanken om jag ens hade chansat på att äta dem tillsammans. :D

hco gillar detta.
  8. Jan Brissman

Jan Brissman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som har koll på vilken tid SAS lounge på Arlanda öppnar numera? Flyger till Göteborg 08:10 imorgon

9. Bulle

Bulle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Något som vet hur det ser ut på Arlanda?

10. Million Miler

Million Miler Medlem

Detta är nuvarande status i Frankfurt. Vandrade ut ur Senators loungen med kaffe, banan och vatten. Vet inte hur länge vi ska vänja oss vid “det nya”. Kontraktsloungerna är stoppade också för Lufthansa så man är inte så munter innan flyget längre.

hco gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!