Lounger som åter öppnat efter Covid

Diskussion i 'Lounger' startad av John Rambo, 3 Juli 2020.

1. SilverJonten

SilverJonten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    VIE Sky Lounge
    Bra utbud idag med både mat, vin inkl bubbel samt sprit.
    Österrike har släppt på restriktionerna det sista vilket känns och är skönt dock verkar det som om de kommer backa tillbaka inom kort. Trist.

Sir Lemon och GOTBound gillar detta.
  2. igelkotten

igelkotten Medlem

Hur ser det ut på LHR T2 nu för tiden? Är alla Star Alliance lounger back in action?

3. Star Alliance Lounge Finder är ganska uppdaterat i min erfarenhet:

Lounge Finder - Star Alliance

SingaporeAir Business är öppen utöver Lufthansa Business men allt annat verkar vara stängt fortfarande.

Sir Lemon och igelkotten gillar detta.
  4. igelkotten

igelkotten Medlem

Jag kan meddela att Singapore Air kräver negativt coronatest även om man är fullt vaccinerad. Lufthansaloungen har inga krav alls.

Snopet efter promenaden till T2B... Reser man till Sverige är det sannolikt så att man inte har negativt test.

Sir Lemon gillar detta.
  5. Det kan vara kopplat till att det också krävs för inresa till Singapore om jag har läst rätt. Att man antar gästerna skall åka med Singapore.

Sir Lemon, Tomas E och igelkotten gillar detta.
  6. igelkotten

igelkotten Medlem

Absolut så är det säkert. Gjorde en personlig throwback och använde tuben idag, så efter 22 stopp på Picadilly Line var Singapore Sling-suget starkt. Jag gjorde mitt bästa för att dölja tårarna när jag fick vända :)

Sir Lemon gillar detta.
  7. Tomas E

Tomas E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Se där, då slapp jag en onödig promenad idag, tack för infon. Hade tänkt gå just dit och kolla (de ska ha öppnat 1 sep), men det blev en dryg timme extra på den härliga motorvägsringen M25 istället för loungebesök.

Märkligt att inte Air Canada öppnat, när Kanada lättat på restriktionerna i veckan.

igelkotten gillar detta.
  8. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lika besviken och provocerad varje gång.

Bifogade filer:

SilverJonten, FilipJ, Sir Lemon och 2 andra gillar detta.
  9. Anders Wendner

Anders Wendner Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt Star Alliance hemsida verkar Star Alliance Loungen i Rom (FCO) vara öppen.

Någon som varit där nyligen och kan bekräfta?

Sir Lemon gillar detta.
  10. Tomas E

Tomas E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ser att Singapore Airlines öppnar sin förstaklass-lounge på LHR T2 22 september, d.v.s. i övermorgon: https://www.singaporeair.com/en_UK/gb/plan-travel/local-promotions/heathrow-silverkris-lounge
    Testkravet för loungeaccess hos dem finns nu också angivet, och det är PCR-test som gäller:

Lounge guests are required to undergo a temperature screening (below 37.5 degrees Celsius) and produce a negative Polymerase Chain Reaction (PCR) test taken at a recognised or accredited clinic, laboratory or medical facility within 72-hours before the scheduled departure date of your flight.

John Rambo gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!