Senaste nytt

Lounger och taxfree på Dubais flygplats

agehall

Medlem
nilsson borde kunna tala om hur den ser ut. Jag trodde jag flugit KLM/AF dit någon gång men nu när jag börjar fundera så tror jag att det enbart varit *A dit.
 

mash

Medlem
Emirates business lounge (dvs hela tredje våningen) i T3 concourse A föredrar jag framför dom andra loungerna jag har testat i DXB, den är så pass stor att den sväller enormt mycket folk utan att kännas överfull, bra utbud med dryck, mat, vilmöjligheter, duschar osv. Emirates business i Concourse B är ganska liten och är ofta knökad med folk, vid peak hours får man cirkulera runt ett tag för att ens hitta en ledig stol och bord.
 

Gus

Medlem
Om jag förstått det rätt så har man tillgång till 3 lounger med Diners club? Airport Lounge Details | Diners Club International

Utav Diners lounger, är det bara "Dubai International Hotel First Class Lounge" som serverar Champagne? Jag blir inte klok på om denna loungen ligger i T1 eller T3?!

Och vilken lounge är det ACervin pratar om? Som ligger vid gate C14, hittar ingen info om denna på Diners Clubs hemsida.
 

segra

Medlem
Någon som känner till KLM-loungen på DXB?

Jag var där 2-3/11 och det var väl inget man längtar tillbaka till direkt. Dryck utbudet var väl som på vilken PP lounge som helst. Matutbudet bestod av lite kalla snittar eller liknande. Loungen låg vid C18, nästan lite svår att hitta faktiskt. Loungen var helt full när vi kom dit så vi fick vänta på att få sittplatser. Tog 2 halvkassa bilder med telefonen.

IMG_5102.jpg

IMG_5103.jpg
 
Toppen