Lounger med dusch?

Diskussion i 'Lounger' startad av PontusBC, 4 Oktober 2019.

Tags:
  1. PontusBC

PontusBC Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har själv mindre erfarenhet av lounger. Att det skiljer en hel del har dock märkt. Har varit på Qatars business lounge i Qatar några gånger och måste säga att den är precis vad jag vill ha.
    Som rubriken säger dusch tycker jag är trevligt om man ska stanna lite längre men det är något jag bara sett på typ 1 av 10 lounger. Är det ovanligt eller brukar det finnas och så fall brukar ha det?

2. Tonton

Tonton Medlem

Min erfarenhet är att det generellt finns i flygbolagslounger - medans det är ovanligare i PriorityPass-lounger. PriorityPass är dock bra med att skylta om denna info i sin app.

rvarttinen gillar detta.
  3. Thornado

Thornado Medlem

Kan ju också vara värt att påpeka att i PriorityPass-lounger så kan det ibland vara en extra kostnad för att använda duschen.

GOTBound och Tonton gillar detta.
  4. Tonton

Tonton Medlem

Ja, sant! Bra uppmärksammat :)

5. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    En sak att de finns dusch och sådana möjligheter i en lounge när man är på utresa. Mer uppskattat kanske det är med en ankomst lounge. Efter 12 timmar flygning från SFO med Air France så uppsökte jag ankomstloungen på CDG (landside i CDG 2C).
    Vid utresa till, exempelvis, Nordamerika så går det även få en kortare massagebehandling i Air France lounge på CDG vid resa i affärsklass. Dock på vardagar.

011430121 och Berglund gillar detta.
  6. Noppe

Noppe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De få lounger som har gym brukar också ha tillgång till dusch :) dock så kan jag rekommendera att ta med en liten handduk då de pappershanddukar man ibland får på plats är rätt obekväma att torka sig med.

7. I min erfarenhet så finns duschar där:
    * Det är stora hubbar eller outstations med en del trafik (tänk British Airways JFK, Boston)
    * Relativt stor andel transitresenärer (som Doha, Dubai, Frankfurt, London, Paris)
    * Eller dedikerat "arrivals lounger" som det finns väldigt få av utanför London Heathrow. Lufthansa i Frankfurt, Swiss i Zurich, United i San Francesco har medans Cathay har stängt ner i Hong Kong. Vem andra har egna nu utanför LHR?

8. NotRyan

NotRyan Medlem

SAS på hubbarna när du ankommer med SK longhaul.

9. maswan

maswan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har Oslo någon inne på internationella delen, eller är det bara inrikesloungen som har dusch? Jag kan inte påminna mig att jag har sett någon på utrikes.

10. Marcusen

Marcusen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade ju varit snyggt med en matris på med vilka lounger som har dusch...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!