Senaste nytt

Loungehopping star alliance på Heathrow den 1/1 under 8h - hur lägger jag upp det bäst?

Maja

Medlem
Har självklart sökt via Lounge Finder - Star Alliance och även läst i tråden
Lounger som åter öppnat efter Covid och försöker nu göra en plan för hur jag ska lägga upp dagen som vi blir tvingade att stanna airside p.g.a. rådande restriktioner.

Vi ankommer med med SN2093 från Brussel kl 10:05 och har nytagna Antigentester och kommer flyga vidare med UA921 till Newark kl 18:00.

Med andra ord hinner vi med en sen frukost, lunch och tidig middag, frågan är bara vart vi börjar och vad vi bör äta vart?

Kommer vi in i Singapore Airlines lounge, eller är det så att de kräver PCR-test?

Kvar i så fall är väl Lufthansa Business Lounge, Air Canada Maple Leaf och United Club.

Någon som kan ge input vart det är bäst mat? Vart vi lättast kan vila/titta på film i någon timme?

Vi = jag och snart 13-åriga dottern som båda självklart är fullvaccinerade med två doser.

Tack på förhand!
 

GOTBound

Medlem
Har självklart sökt via Lounge Finder - Star Alliance och även läst i tråden
Lounger som åter öppnat efter Covid och försöker nu göra en plan för hur jag ska lägga upp dagen som vi blir tvingade att stanna airside p.g.a. rådande restriktioner.

Vi ankommer med med SN2093 från Brussel kl 10:05 och har nytagna Antigentester och kommer flyga vidare med UA921 till Newark kl 18:00.

Med andra ord hinner vi med en sen frukost, lunch och tidig middag, frågan är bara vart vi börjar och vad vi bör äta vart?

Kommer vi in i Singapore Airlines lounge, eller är det så att de kräver PCR-test?

Kvar i så fall är väl Lufthansa Business Lounge, Air Canada Maple Leaf och United Club.

Någon som kan ge input vart det är bäst mat? Vart vi lättast kan vila/titta på film i någon timme?

Vi = jag och snart 13-åriga dottern som båda självklart är fullvaccinerade med två doser.

Tack på förhand!
Frukost [panini] - Air Canada
Drinkar [inte aktuellt för din dotter och jag vet inte hur du ser på day-time drinking i sällskap med barn] - United
Lunch/middag - Singapore [om du kan komma in]

Air Canada loungen har skön ambiance enligt mitt tycke och smak.
 

Maja

Medlem
Frukost [panini] - Air Canada
Drinkar [inte aktuellt för din dotter och jag vet inte hur du ser på day-time drinking i sällskap med barn] - United
Lunch/middag - Singapore [om du kan komma in]

Air Canada loungen har skön ambiance enligt mitt tycke och smak.
Tackar för tipset!

Drinkarna hoppar jag nog över då jag reser själv med dottern, men vill minas att det var himla bra drinkutbud i just Uniteds lounge när jag gjorde min första Mattress run på olika Hilton i London för ett gäng år sedan.

Dubbelkolla så att loungerna är öppna den dagen bara...
Kan inte hitta något alls om öppettider annat än via Lounge Finder - Star Alliance och där står det inget specifikt att det skulle vara stängd p.g.a. at det är just 1/1. Däremot så står det nu i undertexten att Maple Leaf är tillfälligt stängd! :eek:

Vore en mardröm om de är stängda för att det är nyårsdagen. Att sitta ute i terminalen i 8h är verkligen inget jag ser fram emot.
 

Tomas E

Medlem
Kommer vi in i Singapore Airlines lounge, eller är det så att de kräver PCR-test?
Ni kommer inte in på Singapore Airlines utan max 48 h gammalt PCR-test: https://www.singaporeair.com/en_UK/gb/plan-travel/local-promotions/heathrow-silverkris-lounge

Om ni vill besöka Air Canada Maple Leaf ska ni göra det tidigt eftersom de stänger 14:15 alla dagar: Air Canada Maple Leaf Lounge Locations
Texten om den loungen har av någon anledning aldrig uppdaterats hos Star Alliance sedan öppnandet.
 

Maja

Medlem
Tack så mycket @Tomas E för snabb återkoppling. Hittade också på Air Canadas hemsida att loungen stänger kl 14:15 och att A* Lounge finder far med felaktig information. Singapore Airlines lounge får vi helt hoppa för jag betalar inte för dyra PCR-test bara för att vi ska komma in i en lounge när vi inte behöver dessa test annars under resans gång.

Då startar vi dagen hos Air Canada och sedan får vi avsluta dagen hos UA.

Lufthansas lounge är inte mycket att hänga i julgranen, eller?
 

hendberg

Medlem
Jag tycker United hade väldigt bra mat när jag var där senast precis innan Corona. Skön och rymlig lounge i övrigt.

Air Canada var också trevlig, men hade inte lika bra utbud av mat, iaf 2020.

Sen var jag också på Singapores Business Lounge som hastigast och den var ok.

Spenderade längsta tiden på Singapores First Lounge

Betade av allt på ca 5 timmar
 

Maja

Medlem
@hendberg Jag har också besökt samtliga lounger pre Corona, men behöver lite mer aktuell uppdatering hur det är just nu med tanke på läget i omvärlden och med ständiga ändringar av restriktioner etc. Men tack för din återkoppling ändå! :)
 
Toppen