Senaste nytt

Loungehopping på Heathrow

Hachans

Medlem
På söndag ska jag flyga tillbaka till Sverige i SAS Plus. Efter att ha läst lite här på forumet och på SAS hemsida har jag förstått att jag har tillgång till lite olika lounger, vilket ju är kul. Tidigare har jag bara testat SAS egna lounger och loungen i Manchester (eller var det Dublin kanske? skitsamma) så jag är förväntansfull!

Nu vill jag ju maximera min tid i loungerna innan jag flyger hem, och skulle därför behöva expertisens hjälp med att planera bästa turen att gå runt i loungerna. Vilken väg hade ni tagit och gjort på vad? Jag är tyvärr bara Eurobonus silver så guldloungerna får jag stå över.

Jag undrar även om det går att dumpa väskorna i Bagdrop på Heathrow mer än två timmar innan flygning? Jag har en del bagage och om jag inte kan det, så vill jag inte dra ut till Heathrow tidigare och sitta där och mögla i väntan på att få checka in väskorna...
 

bnr

Medlem
Se följande tråd Inofficiell BusinessClass.se-träff på London Heathrow - lördagen den 12 september kl 10:00 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Läs mer specifikt denna sida Inofficiell BusinessClass.se-träff på London Heathrow - lördagen den 12 september kl 10:00 | Sida 21 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Du kommer åt alla Star Alliance Business-lounger förutom Senator-delen i Lufthansa-loungen.
Det vill säga
Air Canada Maple Leaf Lounge
Lufthansa Business Lounge
Singapore Airlines SilverKris Lounge
United Club

Eventuellt kommer du åt Plaza Premium också.
 

fcx

Medlem
Sas bagdrop öppnar några timmar före dagens första avgång, och sen är det öppet resten av dagen.

Ett tips är att ta singaporeloungen när en singaporeavgång precis har varit, eftersom det är lugnast där då. Den loungen är relativt liten.
 

Hachans

Medlem
Efter att ha blivit sinkad ut från stan så blev det inte så mycket tid på Heathrow som jag hoppats. Hann med Singapore airlines lounge (den var trevlig) och en snabbis in på Lufthansas (inte alls särskilt kul). Därefter drällde jag en dyr present jag köpt i golvet och var inte på humör för mer så jag gick och satte mig vid gaten och surade hela vägen hem.
 
Toppen