Senaste nytt

Loungefrågor KLM?

Klart att det är KLM s fel, de är ju enda Sky team aktören där...

Med bas i Luleå så är antalet KLM resor från Linköping inte så många. Men detta var ett lysande tillfälle att bränna lite poäng.

För övrigt så kan det vara värt att meddela att i loungen på AMS så gick det bra att komma in
Du kan inte va sur på KLM pga att du inte gavs tillträde till en lounge som dom inte har nånting att göra med egentligen. Och dessutom det du "missasde" var automatkaffe och kakor.
 

FF#1

Medlem
Du kan inte va sur på KLM pga att du inte gavs tillträde till en lounge som dom inte har nånting att göra med egentligen. Och dessutom det du "missasde" var automatkaffe och kakor.
Se så.. Är inte sur på riktigt, raljerar mest.. Flygningen var för övrigt toppen, med helt ok service och trevlig personal.

Tycker bara aktier är irriterande med undantag precis som i Billund med Amlet Lounge, där Eb inte gäller utan det ska vara plus.
 

Jay

Medlem
Du kan inte va sur på KLM pga att du inte gavs tillträde till en lounge som dom inte har nånting att göra med egentligen. Och dessutom det du "missasde" var automatkaffe och kakor.
Men ska man dra det lite längre så var det väl ändå KLM han hade ett avtal med och inte LPI. Har aldrig reflekterat kring det här förut men tycker spontant att KLM borde lösa det, skulle annars vara en väldigt tråkig utveckling (utifall att fler tog efter) om statuspassagerare i alliansen inte får tillgång till tredje parts lounger.
 
Se så.. Är inte sur på riktigt, raljerar mest.. Flygningen var för övrigt toppen, med helt ok service och trevlig personal.

Tycker bara aktier är irriterande med undantag precis som i Billund med Amlet Lounge, där Eb inte gäller utan det ska vara plus.
Ironi är svårt i textform.
Men ska man dra det lite längre så var det väl ändå KLM han hade ett avtal med och inte LPI. Har aldrig reflekterat kring det här förut men tycker spontant att KLM borde lösa det, skulle annars vara en väldigt tråkig utveckling (utifall att fler tog efter) om statuspassagerare i alliansen inte får tillgång till tredje parts lounger.
Tänk att det är en tredjepartslounge typ som PP:s. Linköping City Airport har varit vänliga och bestämt att dom som reser i SAS Plus, KLM Business eller har Flying Blue Elite Plus eller EBG/EBD kommer in. Inget att tjura över. På LPI tajmar man så att man kommer ut ur säk när boarding påbörjas. 50 meter från cykelstället till gaten ;) Lounge behövs ej.
 

Jay

Medlem
Ironi är svårt i textform.

Tänk att det är en tredjepartslounge typ som PP:s. Linköping City Airport har varit vänliga och bestämt att dom som reser i SAS Plus, KLM Business eller har Flying Blue Elite Plus eller EBG/EBD kommer in. Inget att tjura över. På LPI tajmar man så att man kommer ut ur säk när boarding påbörjas. 50 meter från cykelstället till gaten ;)

Haha nu är ju inte LPI loungen något man ligger sömnlös över natten innan man ska besöka ;) Men tänker så här att; LPI driver ju inte loungen av goodwill utan KLM betalar ju en summa till LPI per passagerare som besöker den (precis som med alla andra tredje parts lounger världen över). Uppenbarligen kan väl KLM styra så att de kan få in övriga skyteam elite plus medlemmar. Men om jag har förstått det hela rätt så bottnar väl frågan i kapacitetsbrister så det är väl det som ställer till det i just det här fallet?
 

NyfikenGrau

Medlem
Tänk att det är en tredjepartslounge typ som PP:s. Linköping City Airport har varit vänliga och bestämt att dom som reser i SAS Plus, KLM Business eller har Flying Blue Elite Plus eller EBG/EBD kommer in. Inget att tjura över. På LPI tajmar man så att man kommer ut ur säk när boarding påbörjas. 50 meter från cykelstället till gaten ;) Lounge behövs ej.

Jag vet inte riktigt om jag förstår resonemanget - de allra flesta lounger i världen är väl tredjepartslounger, men man har väl ändå tillträde till dem när man flyger med ett bolag i alliansen man har guldstatus i, i de fall när det bara finns en lounge på flygplatsen?
Jag har i varje fall inte upplevt motsatsen, men jag kanske har missat något/någon flygplats/lounge i detta avseende? (Utom LPI då.)

Ett exempel i Berlin är Hugo Junckers lounge på Schönefeld, som är den enda loungen på flygplatsen och ger tillträde för Aeroflot med Flying Blue eller TAP med Aegean Miles&Bonus etc.
 
Haha nu är ju inte LPI loungen något man ligger sömnlös över natten innan man ska besöka ;) Men tänker så här att; LPI driver ju inte loungen av goodwill utan KLM betalar ju en summa till LPI per passagerare som besöker den (precis som med alla andra tredje parts lounger världen över). Uppenbarligen kan väl KLM styra så att de kan få in övriga skyteam elite plus medlemmar. Men om jag har förstått det hela rätt så bottnar väl frågan i kapacitetsbrister så det är väl det som ställer till det i just det här fallet?

Jag vet inte riktigt om jag förstår resonemanget - de allra flesta lounger i världen är väl tredjepartslounger, men man har väl ändå tillträde till dem när man flyger med ett bolag i alliansen man har guldstatus i, i de fall när det bara finns en lounge på flygplatsen?
Jag har i varje fall inte upplevt motsatsen, men jag kanske har missat något/någon flygplats/lounge i detta avseende? (Utom LPI då.)

Ett exempel i Berlin är Hugo Junckers lounge på Schönefeld, som är den enda loungen på flygplatsen och ger tillträde för Aeroflot med Flying Blue eller TAP med Aegean Miles&Bonus etc.
KLM och SAS betalar nog ingenting för loungen. Dom vet nog inte äns om dess existens. Loungen på LPI handlar om att få affärsfolk att välja att flyga från LPI istället för ARN. SAAB och Siemens anställda och besökande kunder. Det är en usp från flygplatsens sida och har inget att göra med nått flygbolag.
 

NyfikenGrau

Medlem
Mycket möjligt att du har rätt Cristoffer, ser att den inte är med på KLM:s lista över lounger. Det är bara att det är nytt för mig att en lounge "kan" bestämma så självständigt. Med det jag visste tidigare hade jag förutsatt att man kommer in med Alitalia-guld, men jag får väl resa lite mer då.. ;)
 

olo

Medlem
Man kommer Inte in i loungen på Linköpings flygplats med Andra statuskort än Flying Blue om man flyger KLM
Klart att det är KLM s fel, de är ju enda Sky team aktören där...
emoji2.png
Hur fungerar det med Czech-flighter? Vad skall man ha för status då?
På LPI tajmar man så att man kommer ut ur säk när boarding påbörjas. 50 meter från cykelstället till gaten ;) Lounge behövs ej.
Jag har läst det flera gånger, men det bygger på att man bor i Linköping. Jag har säkert flugit därifrån 10 gånger när det gick ett eftermiddagsflyg till Köpenhamn. Oftast kom jag med taxi direkt från plantan, vilken oftast ankom LPI från 40 min till upp emot timman före avgång. Den loungen var av mig då mycket uppskattad.
 
Hur fungerar det med Czech-flighter? Vad skall man ha för status då?

Jag har läst det flera gånger, men det bygger på att man bor i Linköping. Jag har säkert flugit därifrån 10 gånger när det gick ett eftermiddagsflyg till Köpenhamn. Oftast kom jag med taxi direkt från plantan, vilken oftast ankom LPI från 40 min till upp emot timman före avgång. Den loungen var av mig då mycket uppskattad.
Nu har restaurangen tagits över av Östergötlands bästa krögare från f.d Göta Hotell. Öppet 9-17 med cafe, så ingen nöd :) Skyline Restaurang och Bar i Linköping – Hållbarhet, på riktigt.
 
Toppen