Loungeaccess i Frankfurt med ena benet (av två) i business class

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av nibo, 14 Oktober 2018.

1. nibo

nibo Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Försökt hitta svar här, utan att lyckas.

Om jag åker intra-europa med Lufthansa, med två leg, och byter i Frankfurt, har jag då tillgång till Business-loungen där om jag flyger första resan i business, men inte andra? Eller måste båda vara business, eller är det den kommande resan som måste vara det? Det är en och samma bokning.

Tack på förhand

2. Andreas Ekman

Andreas Ekman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Här kan du läsa tillgång
    https://www.lufthansa.com/us/en/Lounge-types-and-access

3. nibo

nibo Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack, men tycker inte det förklarar till 100% med mitt exempel. Tänkte höra om någon kan bekräfta något av det jag skrev.

4. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du Lufthansa Mastercard? I så fall är det kanske läge att ha gratis-vouchern med dig.

5. Lounge access gäller i normala fall från den flygplats ditt flyg avgår från. Så du åker ekonomi från Frankfurt är det villkoren kopplat till den kabinen du reser med från Frankfurt som gäller tror jag.

Jag tror också Lufthansa drar skillnad mellan interkontinentala och kontinental resor. Jag tror svaret hade varit JA om du hade kommit i business från NYC och vidare i ekonomi nästa dag.

Men jag tror ingen av oss kan ge ett exakt svar. Frågor är alltid gratis, så ställ frågan när du är i transit i FRA. Förvänta nej skulle jag gissa.

Sir Lemon, squeezen och Berglund gillar detta.
  6. nibo

nibo Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, det har jag inte.

Jo, precis, tycker det är aningens oklart, och ska försöka fråga nästa gång jag flyger en sån rutt i transit.

7. nibo

nibo Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt transit "räcker" det med att ha kommande ben i business intra-europa. Att bara ha första så har man bara tillgång till Welcome lounge som ligger på landsidan.

Tack för hjälpen Senator och ni andra.

Sir Lemon och Brandforce gillar detta.
  8. Ping

Ping Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du ska inte ha tillgång till lounge i FRA eftersom det är en intra flyg, enligt Lufthansa. Hade du anlänt intercontinental hade du haft tillgång till welcome lounge.

Kolla på den svenska Lufthansa sidan. Kör man via us sidan så får du annan info, eftersom man uppenbarligen reser från US.
    https://www.lufthansa.com/se/en/lounge-types-and-access

Lufthansa Business Lounge

"Boarding pass for a Lufthansa/Star Alliance flight departing on the same day"

Welcome lounge
    "Business Class boarding pass for a Lufthansa or United intercontinental flight arriving on the same day"

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!