Senaste nytt

Lounge tillgång med första klass biljett samma dag

jumbooze

Medlem
Hej,

Fakta, jag har en F biljett med (uppgraderad C om det spelar roll) och har nu sett att Swiss
öppnar sin lounge typ 3 timmar innan avresa på ORD.

Nu undrar jag, kan jag använda den biljetten för att komma in i United Airlines United First International Lounge, eller liknande lounge i terminal 1 då jag kommer från en domestic flight tidigt på morgonen.

Dum fråga:
Kan jag även senare gå in på Swiss first lounge eller är det bara "en" entré? Dvs voidar det första besöket det andra.

Mvh
Jumbooze
 

agehall

Medlem
Jag skulle tro att du inte kommer in i Uniteds lounge. Just F lounger brukar vara riktigt kinkiga med vilka de släpper in och bara släppa in sina egna passagerare.
 

Pandion

Medlem
Tror som agehall. Det beror dock på vad som står på själva bordingkortet. Har du tur får du boardingkortet utskrivet på .t.ex united airlines boardingkort eller dylikt, och då kan det ju eventuellt funka.

Även jag har någon gång i Zürich försökt gått in i first class lounge med mitt Pandionkort, men det kalla handen. Endast HON circle där...
 

Jacob

Medlem
Som första klass resenär har du tillgång till alla Star Alliance första klass lounger på avreseflygplatsen. Det står i Star Alliance officiella regler. Jag skulle definitivt svara ja på att du kommer in i Uniteds lounge, bara de nu inte börjar bråka om att du är i fel terminal, men jag skulle nog stå på mig i så fall och ha med en utskrift på reglerna.
Givetvis förutsätter det också att du redan vid ankomst till Chicago har fått boarding kortet till Zürich.

Jag har själv besökt flera olika första klass lounger på samma flygplats, exempelvis i Tokyo, Hong Kong och Singapore. Inga problem!
 

Jonas C

Medlem
Enligt *A reglerna så har internationell First Class enbart tillgång till *G Loungerna, om inget annat anges*.

* = Tillgång för F&C passagerare på flygbolagens ut-stationer beror helt och hållet på vilka avtal de har med sina handling agenter. I SWISS fall så vet jag att F pax får använda UA F Lounge i SFO, så skulle gissa att samma sak gäller för ORD.

Vid ankomst i ZRH får du använda SWISS FCL, innan vidare färd mot Arlanda.
 

Pandion

Medlem
Varför skulle pandion-kortet ha gett tillgång till Förstaklass-loungen menar du? :rolleyes:

Det skulle det givetvis inte alls ha gett. Men jag var uppenbarligen rätt grön då, och tyckte att hade jag ett Pandionkort, vilket var den högsta nivån på SAS så borde jag väl ha fått komma in i en första klass lounge i Zürich. Men, som sagt, fick kalla handen...
 

Pandion

Medlem
Men man får väl åtminstone tillgång till Thai's F class spa & lounge i BKK med EBP kort? :)

Ja, faktiskt, där har jag blivit insläppt. Vet inte om man officiellt får bli insläppt där, men när jag checkade in där fick jag eskort av SAS personal från check-in, förbi security och sedan rakt bort till loungen, där personalen pratade med dom, och vips så kom man in...
 
Toppen