Senaste nytt

Lounge på Linköpings flygplats

nilsson

Medlem
Då väntar vi på tråden "Dörrkoder till Linköpingsloungen"...

Det var inte dåligt krångliga lösen till wifi heller.

Jag hoppas på magnetkorts- och RFID-läsare, men dörren är inte riktigt byggd för det (glasväggar). Jag glömde nämna att det finns en egen toalett för loungen också, vilket kan vara lätt att missa då dörren är gömd bakom en gardin.
 

Jacob

Medlem
Nu sitter jag i loungen och äter fullt gångbar fralla. Lösningen är lite lustig, då man får kod till loungen vid incheckningen, som man sedan använder för att öppna dörren. Väl inne så finns förutom smörgåsar en kaffeautomat, delicato-bakverk, choklad, karameller, coca cola och loka. Dessutom ett bra utval av te. Allt vad man behöver klockan 05 i min mening.
Skriv gärna ihop något till vår loungesida också.
Linköping Airport Lounge, Linköping (LPI) - BusinessClass.se
 

nilsson

Medlem
Eftermiddagsbesök i LPI-loungen. Smörgåsarna är utbytta mot nöt-snacks och påskägg. Öl och småflaskor med vin finns framställt.
 

marbe166

Medlem
Eftermiddagsbesök i LPI-loungen. Smörgåsarna är utbytta mot nöt-snacks och påskägg. Öl och småflaskor med vin finns framställt.

Jag var också där igår em, dock ett par timmar senare än dig. Lite trist att inga smörgåsar verkar erbjudas till eftermiddagsflighterna. Annars en trevlig liten lounge, perfekt storlek för LPI.
 
Ni säger att man får en kod vid incheckning. Hur funkar det om man, som jag, alltid checkar in via appen och inte checkar in bagage och därmed aldrig går till incheckningsdisken utan direkt genom säkerhetskontrollen?
 
Ni säger att man får en kod vid incheckning. Hur funkar det om man, som jag, alltid checkar in via appen och inte checkar in bagage och därmed aldrig går till incheckningsdisken utan direkt genom säkerhetskontrollen?

Jag står i incheckningskön (oftast 1-2 personer framför, så ingen kö direkt) och säger att jag är redan incheckat men vill få loungekoden. Har funderat många gånger att skicka ett mail till de på LPI med förslag om någon bättre lösning, till exempel SMS. Koden ändras regelbundet (tror varje dag) så det går inte använda någon gammal lapp man har i kavajen heller tyvärr.
 
Jag står i incheckningskön (oftast 1-2 personer framför, så ingen kö direkt) och säger att jag är redan incheckat men vill få loungekoden. Har funderat många gånger att skicka ett mail till de på LPI med förslag om någon bättre lösning, till exempel SMS. Koden ändras regelbundet (tror varje dag) så det går inte använda någon gammal lapp man har i kavajen heller tyvärr.

Ah, då får det bli så. Får/kan man plussa in folk som inte har guldkort?
 
Tyvärr inte. Står när man är väl inne i loungen att gäster är inte tillåtna på grund av platsbrist. Går du in i loungen 05:30 förstår du att de har rätt!
 
Eftersom varken flygbolag eller flygplatsen meddelar, så är det bra att veta att loungen är stängt för renovering. De sa vid checkin att det kan öppnas igen så snart som imorgon.
Hade varit bra att veta innan - då hade jag fixat kaffe och fralla innan jag åkte :(
 
Toppen