Senaste nytt

Lounge med SAS Plus?

Dr. Miles

Expert
Någon som vet om man får tillgång till lounge i Los Angeles med SAS Plus?
Om det inte har hänt någon förändring sedan mars 2016, SAS Plus resenär har inte tillgång till lounge på Los Angeles flygplats (LAX).

Hur är det, har man tillgång till lounge på LAX om man flyger i SAS Plus? Eller ger plus bara tillgång till SAS egna lounger?
Du har tyvärr inte tillgång till lounge i Plus från LAX eller SFO som det ser ut nu.
sas lounge los angeles? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Dr. Miles

Expert
Hur ser det ut med lounge i SAS Plus till och från Hongkong?
SAS Plus resenär har tillgång till Plaza Premium Lounge (det finns två Plaza Premium lounger i Hong Kong), enligt tidigare inlägg i en annan tråd.

Via lite grävande på SAS hemsida kan man utläsa följande:

SAS Plus Asien/USA: Du är välkommen till SAS lounger i hela världen samt våra partners lounger i Beijing/Peking, Hongkong, Shanghai och Tokyo. Då du reser på SAS interkontinentala flyg har du även tillgång till SAS egna lounger vid ankomst (undantag Newark). Tillgng till loungen - SAS

Hong Kong THAI Lounge Gate 40, level 7
Kina Plaza Premium Lounge (SAS Plus) Gate 40, level 7 Hr hittar du loungen - SAS

Med detta sagt, den 28 Mars kom jag in där som EBS på flight SK964 i Plus mellan HKG-ARN.
Bästa Star Alliance loungen i Hong Kong? | Sida 7 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

alc

Medlem
Är det någon som har koll på om jag har tillgång till SAS lounge på ORD om jag ankommer i plus och flyger vidare i ekonomi?
 

alc

Medlem
Och dessutom har inte Plus lounge-on-arrival
Flyger inte vidare inrikes utan tillbaka till Skandinavien med SK944 ;)

Jag har hört vissa som säger att jag inte har access till loungen och vissa som säger att jag har, men om man ska tolka detta rätt så antar jag att det ska gå?

  • SAS Plus to/from Asia/the US: You are welcome at SAS lounges around the world as well as our partners' lounges in Tokyo, Beijing and Shanghai. If you are traveling on a SAS intercontinental flight, you also have access to SAS' own lounges on arrival (except at Newark due to airport authority regulations).
 

Canadien

Medlem
Flyger inte vidare inrikes utan tillbaka till Skandinavien med SK944 ;)

Jag har hört vissa som säger att jag inte har access till loungen och vissa som säger att jag har, men om man ska tolka detta rätt så antar jag att det ska gå?

  • SAS Plus to/from Asia/the US: You are welcome at SAS lounges around the world as well as our partners' lounges in Tokyo, Beijing and Shanghai. If you are traveling on a SAS intercontinental flight, you also have access to SAS' own lounges on arrival (except at Newark due to airport authority regulations).
Ah, du kör typ vändande kärra på ORD. Framgick inte. Det borde gå enligt de reglerna men loungevärden kommer med stor sannolikhet neka dig eftersom de aldrig varit med om det tidigare. Du får avrapportera hur det gick.
 

alc

Medlem
Ah, du kör typ vändande kärra på ORD. Framgick inte. Det borde gå enligt de reglerna men loungevärden kommer med stor sannolikhet neka dig eftersom de aldrig varit med om det tidigare. Du får avrapportera hur det gick.
Sitter nu i loungen. Egentligen gav det mig inte access men efter hon sett mitt boardingkort (dvs att jag endast är i Chicago 4 timmar innan jag flyger tillbaka) skrattade hon och släppte in mig. :D
 
Toppen