Senaste nytt

Lounge med EBG i Hamburg?

Finns säkert några bland alla reseexperter i detta forum som kan hjälpa mig med denna fråga. Kommer att ha några timmar på Hamburgs flygplats och vill därför gärna hitta en lounge som jag har tillträde till (har EBG). Ska vidare med
Scandinavian Airlines Operated by Wx Cityjet, SK 652 till Köpenhamn som verkar gå från terminal 1 och har sett att det finns en lounge i terminal 2. Går det lätt att komma mellan terminalerna eller finns det även lounge i terminal 1 som jag kan använda. Tacksam för hjälp.
 

andreas

Medlem
Finns säkert några bland alla reseexperter i detta forum som kan hjälpa mig med denna fråga. Kommer att ha några timmar på Hamburgs flygplats och vill därför gärna hitta en lounge som jag har tillträde till (har EBG). Ska vidare med
Scandinavian Airlines Operated by Wx Cityjet, SK 652 till Köpenhamn som verkar gå från terminal 1 och har sett att det finns en lounge i terminal 2. Går det lätt att komma mellan terminalerna eller finns det även lounge i terminal 1 som jag kan använda. Tacksam för hjälp.

Åkte därifrån i söndags, fick gate A24. Kort promenad från lounge och bussgate.
 

Flood

Medlem
Finns säkert några bland alla reseexperter i detta forum som kan hjälpa mig med denna fråga. Kommer att ha några timmar på Hamburgs flygplats och vill därför gärna hitta en lounge som jag har tillträde till (har EBG). Ska vidare med
Scandinavian Airlines Operated by Wx Cityjet, SK 652 till Köpenhamn som verkar gå från terminal 1 och har sett att det finns en lounge i terminal 2. Går det lätt att komma mellan terminalerna eller finns det även lounge i terminal 1 som jag kan använda. Tacksam för hjälp.

Du har tillträde till Lufthansa Senator lounge.
 

coclol

Medlem
Senatorloungen är underbar med sin hefeweisse, pretzel, uteservering där man ser HAM's kaos in action och kan lukta jet bränsle på nära håll.I 99 fall av 100 5 minuter till gate (a24-26) även om vissa hamnar borta i tjottahejti.
NB att de ofta är ordentliga med priority boarding vilket är helt bakvänt med bussgate :)
 

Fredrik

Medlem
Terminalerna är bara olika områden för check in. Väl innanför säkerhetskontrollen är det bara en lång, lång terminal. Som tidigare nämnts är det mest sannolikt att du åker från gate A20-26 typ som är bussgater nära Senatorloungen. Någon enstaka gång har det varit längst ut på piren vid gate A37-40 typ men menar att det är mer med Eurowings.
 
Toppen