Senaste nytt

Lounge i Zürich med Swiss Business/SAS plus

Ricci

Medlem
Jag kapar denna tråden lite.

Jag skall börja pendla till ZRH från CPH under ett par månader med Swiss/SAS och är EBD.
Förra veckan var jag kort inne i den nya Senatorloungen i Terminal A och den verkar trevligt men Senatorloungen i Terminal E
är lite mer lockande;).

Hur lång tid tycker ni att man bör på sig för att det skall vara lönt att ta sig till Terminal E och tillbaka igen?
 

Hafermann

Medlem
Jag kapar denna tråden lite.

Jag skall börja pendla till ZRH från CPH under ett par månader med Swiss/SAS och är EBD.
Förra veckan var jag kort inne i den nya Senatorloungen i Terminal A och den verkar trevligt men Senatorloungen i Terminal E
är lite mer lockande;).

Hur lång tid tycker ni att man bör på sig för att det skall vara lönt att ta sig till Terminal E och tillbaka igen?
Det är absolut lönt. Senator på E är min favoritlounge i Europa. Fantastiskt trevlig!

Räkna 20-30 minuter med gång, tåg och passkontroll. Det har aldrig tagit mig mer tid.
 

Ricci

Medlem
Det är absolut lönt. Senator på E är min favoritlounge i Europa. Fantastiskt trevlig!

Räkna 20-30 minuter med gång, tåg och passkontroll. Det har aldrig tagit mig mer tid.
Så runt 1,5 timme bör man minst ha om det skall vara lönt.
(Jag var där förra året men kommer inte ihåg hur lång tid det tog kanske för det trevliga sakerna:rolleyes:.)
 

NyfikenGrau

Medlem
Har man någon fördel av att komma från ex-Schengen om man vill prova denna lounge, även om det bara är från Kanarieöarna man kommer, så ingen longhaul till E? Dvs. kan man i princip ta sig till denna lounge från "Ex-Schengen arrival" utan att passera passkontrollen?
Ska därefter vidare med Swiss business shorthaul (TXL) om det spelar någon roll.

Edit: Bytestid 1:40. Tillräckligt för besök i Senator E?
 

palmen

Moderator
Jag kapar denna tråden lite.

Jag skall börja pendla till ZRH från CPH under ett par månader med Swiss/SAS och är EBD.
Förra veckan var jag kort inne i den nya Senatorloungen i Terminal A och den verkar trevligt men Senatorloungen i Terminal E
är lite mer lockande;).

Hur lång tid tycker ni att man bör på sig för att det skall vara lönt att ta sig till Terminal E och tillbaka igen?
Om det inte landat några plan på E-piren så gör man bytet på ca 10 minuter från E till A, det kan dock bli ordentligt stopp om man kommer vid fel tid. Personligen så brukar jag gå ca 1h innan avgång från E till A och sätter mig i A-loungen tills det är dags att boarda.
 

Ricci

Medlem
Om det inte landat några plan på E-piren så gör man bytet på ca 10 minuter från E till A, det kan dock bli ordentligt stopp om man kommer vid fel tid. Personligen så brukar jag gå ca 1h innan avgång från E till A och sätter mig i A-loungen tills det är dags att boarda.
Jag lär vara på ZRH på torsdagar runt 18:30 tiden vilket gör att jag kommer ha lite mer än 1,5 timme till SK610 20:25.
 

mika

Medlem
Jag lär vara på ZRH på torsdagar runt 18:30 tiden vilket gör att jag kommer ha lite mer än 1,5 timme till SK610 20:25.

Just då är det en bra ide att använda Senator E. Det är för trångt i Senator A då, medan det inte finns några köer i passkontroll och Senator E kommer att vara helt tomt. Största del av Asien-trafik avgår kring 22:00 och innan det finns det inte många flyg från terminal E efter USA-trafik är över.
 
Toppen