Senaste nytt

Lounge i London vid mellanlandning? Reser med Air Mauritius

tobbinho

Ny medlem
Hej

Vi ska flyga CPH - Mauritius med via Heathrow. Det är SAS CPH-London, någon som vet om man har tillgång till lounge i London även att vi flyger vidare sista streckan med Mauritius Airlines. Har för mig att jag sett att man som EBG har tillgång till lounger också vid ankomst till en flygplats även att jag inte ser det på Star alliance hemsida?

Vi flyger economy och har Eurobonus Guld.

Tacksam för svar!
 

MarcusC

Medlem
Hej

Vi ska flyga CPH - Mauritius med via Heathrow. Det är SAS CPH-London, någon som vet om man har tillgång till lounge i London även att vi flyger vidare sista streckan med Mauritius Airlines. Har för mig att jag sett att man som EBG har tillgång till lounger också vid ankomst till en flygplats även att jag inte ser det på Star alliance hemsida?

Vi flyger economy och har Eurobonus Guld.

Tacksam för svar!

Bara tillgång till lounge vid ankomst med long-haul. Tror tyvärr du inte har några chanser till lounge access med EBG kortet på LHR. :(

http://www.sas.se/allt-om-resan/pa-flygplatsen/lounger/Tillgang-till-lounge/
Är du innehavare av EuroBonus Guldkort eller resande i Business har tillgång till SAS Lounger även vid ankomst med SAS långdistansflyg. Detta gäller på de flygplatser där ankomstterminalen ligger i anslutning till våra lounger.*
 

Alx

Medlem
Har du ett priority pass eller möjligtvis ett Diners Club med tillräcklig spendering på, så finns det endel lounger att välja på. Annars är det rätt kört.
 

Concorde

Founding Member
Hur lång connection har ni, samt har ni barn i entouraget?
Om mer än 5 timmar samt inga kids föreslår jag att ni hoppar på HEX till stan för två timmar i centrala London med lunch eller gastro-pub häng. Annars finns det flera restauranger, pubar och shopping att fördriva tiden med.
 
Toppen