Lounge i COVID-tider på Arlanda

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Yoghurt, 16 Augusti 2020.

1. Yoghurt

Yoghurt Medlem

Land:
    Finland Finland
    Hej!

En kompis ska flyga via Arlanda nästa veckas tisdag med en längre mellanlandning. Kompisen råkar fylla år snart och jag tänkte att ett loungebesök skulle kunna vara en kul upplevelse för någon som aldrig besökt en lounge tidigare.

Däremot är vi mitt i pandemitider och jag undrar därför, är någon av loungerna i Terminal 5 öppna som man kan betala för tillgång till?

Kompisen ska flyga med SAS.

Sir Lemon och Direktorn gillar detta.
  2. Hachans

Hachans Medlem

Norrsken är öppet. Spara dina pengar, ge din kompis mat på någon av restaurangerna istället.

Fidde, Delayed, samet och 4 andra gillar detta.
  3. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS loungerna är stängda. Norrsken är inte värt att betala sig in i under normala omständigheter. I dessa coronatider är det verkligen ingen ”kul upplevelse” utan mer som ett straff.

Fidde, lucasd, Yoghurt och 3 andra gillar detta.
  4. hco

hco Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, skippa Norrsken.

Yoghurt gillar detta.
  5. Tomas E

Tomas E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man skulle kunna säga att man kan betala för tillgång till American Express Lounge by Pontus eftersom loungebesökarna numera/för tillfället får sitta i restaurangen på Pontus in the Air (åtminstone vid mina besök hittills i juli-augusti). Den "betalda restaurangen" har dock en längre och mer substantiell meny. Eftersom det är en mycket trevlig restaurang skulle ett besök där säkert vara en bra present.

samet, Yoghurt, dino_81 och 4 andra gillar detta.
  6. Yoghurt

Yoghurt Medlem

Land:
    Finland Finland
    Det får bli någonting annat då och loungebesöket får vänta på bättre tider, tack! :)

Doctor-X, Berglund och Sir Lemon gillar detta.
  7. Direktorn

Direktorn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är Menzies Aurora T2 öppet?

SayOve gillar detta.
  8. Om jag inte missminner mig så är hela T2 stängt för tillfälle. Allt trafik är på T5

Doctor-X, samet, Berglund och 2 andra gillar detta.
  9. Direktorn

Direktorn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för info Senator. Ska flyga Air France om 2 veckor och hade garanterat gått fel utan ditt inlägg:)

Sir Lemon gillar detta.
  10. Tomas E

Tomas E Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!