Senaste nytt

Lounge i Bryssel med SAS

David

Medlem
Jag besökte The Loft i onsdags. Över lag en trevlig lounge, bättre än SAS men där har jag inte varit på 5 år typ (kanske inte ens är samma?).

Dock, väldigt mycket folk och inte avplockat på de få lediga platser som fanns. Man prioriterade påfyllning av mat i buffén (även om inte befintliga kärl var tomma) framför t.ex. avplockning och framtagning av bestick (tog 15-20 min att få påfyllning av gafflar). Efter lite egen diskplockning fick vi dock i oss lite mat, som dock fick ätas med sked, innan vi med långa steg begav oss mot boarding. :)
 

dino_81

Medlem
Håller med @David, speciellt under peak.

Trodde först att det var inkörningsproblem och att personalintensiteten skulle anpassad till mängden besökare (och därmed åtgång av mat/ökat behov av undanplockning/påfyllning) men icke.

I övrigt uppskattar jag loungen.
 

David

Medlem
The Loft är helt ny. Öppnade för mindre än ett år sedan. Den gamla loungen var inte så trevlig.
Det är jag med på. Syftade mest på att den gamla SAS-lounge som jag besökte för 5 år sedan kanske inte ens finns kvar i sitt dåvarande utförande (då jag endast besökte The Loft denna gång).
 

David

Medlem
Håller med @David, speciellt under peak.

Trodde först att det var inkörningsproblem och att personalintensiteten skulle anpassad till mängden besökare (och därmed åtgång av mat/ökat behov av undanplockning/påfyllning) men icke.

I övrigt uppskattar jag loungen.
Kanske är så att diskplockarna och påfyllarna inte jobbar ihop och att bemanningen på respektive funktion är fel. Facken är ju så starka i Belgien och det kanske hade blivit stor-strejk ifall man bett någon som har hand om buffén att stötta ibland diskplockningen... ;-)
 
Toppen