Senaste nytt

Lounge access med barn?

Senator

Moderator
Är BvM tillbaka i stan alltså!? Jag trodde han var hemma och "jobbade" igen... Hälsa!

Han är på en s.k. "jobbresa" till MUC, CGN och BUD sägs det. SAS business EWR-ARN-MUC(LH) och BUD-CPH-EWR var $3,000 billigare t/r vs United/Lufthansa. Resan till MUC går via ARN, så råkar det vara dagen att Sembl och jag kör mitt EBG race till PRG.
 

ulagun

Medlem
Verkar vara mycket godtycke och vilket humör personalen är på för tillfället.
Har rest en del med två halvgamla syskonbarn. Aldrig några problem trots olika efternamn.
Reste med hustru, son, sonhustru samt två barnbarn. Blankt nej på Kastrup. Arlanda T5 tvärtom. "Självklart är hela familjen välkommen" sagt med ett leende.
Däremot på trilskande Kastrup så var det OK att fru ulagun och jag kunde knalla iväg till Dinersloungen medan övriga skulle bli insläppta i SAS loungen. Av familjeskäl gjorde vi inte så utan vi tog in barnbarnen och föräldrarna gick och fikade.
Beträffande barn i lounger så misstänker jag ibland att de två vilddjur till sonsöner jag har ( 6 & 9 år) lider av de flesta bokstavskombinationer.
Därför när vi rest ensamma med dem gör vi väldigt klart vad som gäller i en lounge. Minsta dumhet så lämnar vi paradiset med gratis läskautomat m.m. Har fungerat hittills. Räcker med en blick om det börjar "spåra ur"
 

Bryant

Medlem
Jag har tagit det för givet att jag har tillträde till SWISSloungen i ZRH på min nästa resa. Men vi kommer ju faktiskt vara 3 då vi även har med oss en infant. Kommer detta att vara något problem tror ni? Är EBG (TK Elite och A3 Gold:)) och reser med SWISS i ekonomi.

På Arlanda har jag haft med mig min mor, brorsans tjej och deras treåring.
 

FF#1

Medlem
Har erfarenheten att det är lugnt med en infant, med större eller fler barn så har jag hört att det kan det bli problem om man har otur och de följer reglerna slaviskt med andra kort än Miles & More.
 

jsm

Medlem
Har bara erfarenhet av Senator Lounge på TXL samt EBG-lounge på Arlanda.

Då har det aldrig varit några problem att på mitt EBG ta med fru + 2 barn (8 och 6 år gamla)
 

agehall

Medlem
Har bara erfarenhet av Senator Lounge på TXL samt EBG-lounge på Arlanda.

Då har det aldrig varit några problem att på mitt EBG ta med fru + 2 barn (8 och 6 år gamla)

På TXL så bröt de mot reglerna isåfall. Som EBG i SAS-lounge eller M&M SEN i SEN-lounge får man ju ha med familjen, men inte i någon annans lounge.
 

Mag

Medlem
Jag blev nekad på LHR igår att ta med fru och två barn, 15 + 12 år i både Lufthansas och Uniteds trots Diamantkort. Inte kul. Klar försämring att SAS tagit bort sin egna lounge.
 
Toppen