Senaste nytt

Lounge access med barn?

VonMögen

Medlem
Jag har både sett och tror att SAS inte stoppar en familj med 3 barn i loungen pga en 4 personsregel. Jag tycker dock att det är bra att det finns ett tak på antal personer som kan släpas/släppas in... Det är tillräckligt med folk i loungerna som det är.

Sen är det är taskigt mot det barn som inte får komma in i SAS loungen att riskera att få sitta själv och skämmas i ex en Menzieslounge istället ... :)
 

Nemo

Medlem
Om man tittar på SCB's statistik har du fel Nemo. De flesta familjer har 0-2 barn och i snitt föder varje kvinna minder än 2 barn så vår befolkningsökning upprätthålls med hjälp av invandring.
Trodde att det blivit roligare i sänghalmen senaste tiden, men icke. 1,9 barn/kvinna ligger det fortfarande på. Samanboende med barn 2012 är 924' hushåll därav 338' 1 barn 427' 2 barn 160' 3+ barn. Antal hushåll efter hushållstyp - Statistiska centralbyrån Hushållens Ekonomi HEK.

Fördelen med en lekhörna är att det eventuella springet hålls koncentrerat till en plats och förhoppningsvis lugnas ned av lekaktiviteten där.
 

agehall

Medlem
Mitt förslag är att skippa konceptet med två lounger (business och gold) och istället ha en enda stor. Det är ju alltid tomt i businessloungen på ARN så det är ju waste-of-space att ha den så stor. Då kan man även få plats med en lekhörna någonstans.
 

jol

Medlem
Kan man inte tolka det som att jag som EBG får bjuda in max fyra familjemedlemmar dvs fem inklusive mig själv
 

vicce

Medlem
Som det står i reglerna så är det "två vuxna och två barn". Låt säga att man är två vuxna och två barn (18 år och 26 år), räknas man då som fyra vuxna? Barn är ju alltid barn i föräldrarnas ögon trots att man uppnått myndig ålder. Bara en tanke som slog mig :)

Kan man inte tolka det som att jag som EBG får bjuda in max fyra familjemedlemmar dvs fem inklusive mig själv
Som texten är skriven så kan man ju tolka det så, men jag tror nog att de menar inklusive dig själv. Men visst, man kan alltid tolka saker till ens egen fördel, och det kanske går hem hos någon i lounge receptionerna?
 
Last edited:
Toppen