Senaste nytt

Lounge access med barn?

Jag har bara positiva erfarenheter från att ta med familj och vänner till loungen så länge man frågar först. Jag brukar gå ensam till disken och förklara situationen och fråga om det går bra. Har aldrig fått nej. Och då har jag som mest haft fem personer med mig.
 

kristerj

Medlem
Har blivit nekad inträde i Senator Lounge i Frankfurt och även i Spanairs Lounge i Madrid. De har hänvisat till en regel som säger att man rätt till en gäst som *A guld medlem. På SAS lounger är det aldrig problem. Vi är 5 i familjen, vilket kanske avskräcker en del. Men nästa gång ska jag lämna barnen i receptionen....
 

campaigner

Medlem
I Tyskland har de en tendens att följa regler till punkt och pricka, och fullständigt strunta i om något verkar rimligt eller inte. De kan mycket väl ge väldigt bra service, men bara om de kan göra det inom ramen för sina regler. Om man någon gång lyckas få dem att gå runt en regel så brukar de resonera som om de "inte såg" att man kringgick regeln eller liknande, inte att de faktiskt tog ett beslut att denna gången strunta i regelverket :)
 

campaigner

Medlem
Med andra ord: För att lyckas med detta i åtminstone de tyska loungerna så hjälper det oftast inte att försöka vädja till deras förnuft eller att de ska vara rimliga och göra ett undantag - man måste försöka få till det så att de kan känna att de ändå följer reglerna. Kanske kan man säga att kollegorna faktiskt är en del av familjen (om det nu finns en regel som säger att familjemedlemmar får komma in)? Det är svårt att komma på andra bra knep i just det här fallet, man kan ju knappast få dem att låtsas som om de inte ser att man tar in fler är en gäst...
 

Ron Santo

Medlem
Har aldrig upplevt något problem med detta, vi har rest med barnen (2) sedan mycket späd ålder fram till dagens läge då man kanske ska vara glad att dom fortfarande vill följa med, skämt åsido, inga problem någonsin, tror dock att taktiken att fråga sig fram är en vinnare, en vänlig fråga och det går vägen, det är min erfarenhet.
 

vicce

Medlem
Det kan ju inte vara någon nyhet att det finns familjer med fem personer i? Jag tycker mig se många familjer bestående av två vuxna och tre barn. Så om närmsta familjen får följa med in i loungen så måste väl alla fem få gå med? Blir ju svårt att välja vem man gillar bäst annars. :)
 

Murre

Medlem
Med risk att bli lynchad. Barn i loungen är ju inte alltid så kul för andra pax. Jag har själv barn fast numera vuxna och snart barnbarn på väg. Har råkat ut för flera mycket jobbiga incidenter med barn i loungen. bland annat i VIE där ett amerikanskt par kommer in med ett större släptåg skrikiga ungar. Och nu för någon månad sedan i Caracas CCS där hela loungen förvandlades till någon sorts dagis :(. Tag gärna med familjen men visa hänsyn till oss andra.
 

vicce

Medlem
Självklart så måste barnen kunna sköta sig, inte sitta och skrika och bråka. Däremot normal samtalston har jag inget problem med.

Så jag håller helt och hållet med dig Murre. De flesta går ju in i loungen för att få lite lugn och ro, slippa allt stök.
 
Jag skulle nog inte våga ta med mina kids in av hänsynsskäl. Det är nog stressrelaterat ändå att resa med en 6- och 2,5-åring. De får springa sig trötta i de allmänna utrymmena...
 

agehall

Medlem
I SAS lounger får du som EuroBonus Guldmedlem välja att ta med en (1) gäst eller bjuda med din närmaste familj; gäller maka/make/sambo och egna barn (max 4 familjemedlemmar).

Kan inte låta bli att notera att SAS skärpt till språket här. Tidigare specificerades inte "familj". Är väl både bra och dåligt kan jag tycka. Det som var bra tidigare var att även barnen kunde ta med föräldrarna...
 
Toppen