Senaste nytt

Lounge access i Zürich vid overnight layover

Jonas C

Medlem
Då var biljetten bokad. Valde att hålla mig till SWISS och undvika SAS Codeshare då jag tidigarw haft en del problem gällande kreditering av miles. Lyckades få ZRH-ARN bokad till avgången som går vid lunchtid istället, så då blir det bara att leta hotell, alternativt ta med en sovsäck ;)
 

kristerj

Medlem
Reglerna för loungetillgång säger att biljetten ska vara dagsaktuell (00:00–23:59). Har dessvärre varit i samma dilemma, och det var ett absolut nej från receptionsdisken som till och med ringde upp sin chef/arbetsledare och dubbelkollade.

Skulle vilja göra en mer generös tolkning av begreppet "dagsaktuell". Så länge loungen inte stänger innan ditt flyg avgår så har du tillträde till loungen. De gånger jag flugit från mellanöstern och kommer till loungen vid 22-tiden så har jag varit välkommen även om mitt flyg avgår 02.30 nästa dag. Hur det fungerar om loungen är öppen 24/7 vet jag inte, är osäker på om det finns lounger som är öppna jämt.
 

NotRyan

Medlem
Skulle vilja göra en mer generös tolkning av begreppet "dagsaktuell". Så länge loungen inte stänger innan ditt flyg avgår så har du tillträde till loungen. De gånger jag flugit från mellanöstern och kommer till loungen vid 22-tiden så har jag varit välkommen även om mitt flyg avgår 02.30 nästa dag. Hur det fungerar om loungen är öppen 24/7 vet jag inte, är osäker på om det finns lounger som är öppna jämt.

Javisst fungerar det, det vet alla vi som häckat i TG-loungerna i BKK inför flighterna tillbaka till Skandinavien som går efter midnatt..

Mvh
/NotRyan
 
Toppen