Senaste nytt

LOT börjar flyga till Sri Lanka och Delhi

MartinH

Medlem
Jag har inte läst om detta innan, men såg det i ett nyhetsbrev från Miles & More nu.
New LOT flights to Delhi and Sri Lanka | Miles & More

The Indian metropolis Delhi will be served five times a week from 11 September 2019.
From 03 November 2019 to 28 March 2020, LOT Polish Airlines will be flying to Colombo three times a week for the first time. The capital of the island state of Sri Lanka is the sixth Asian long-haul destination.
Both routes are served by the modern Boeing 787 Dreamliner.


Det här är ju bra för Européer som vill flyga Star Alliance till Sri Lanka, finns inte så mycket annat att välja på. Inte ens Turkish flyger dit?!
Det finns platser i business för Eurobonuspoäng.

screenshot-www.sas.se-2019.09.14-16_37_02.png
 

SimonXYZ

Medlem
Har Eurobonus samma regler till CMB som MLE, d.v.s. man kan flyga vis BKK eller SIN och bara betala Indienpriset? Man kan ju få rutter i online-sökningen som bryter mot reglerna så det säger kanske inte så mycket, men denna dyker upp.

CA6C375C-EAF1-43BC-BBBB-B707BBE13437.png
 

palmen

Moderator
Har Eurobonus samma regler till CMB som MLE, d.v.s. man kan flyga vis BKK eller SIN och bara betala Indienpriset? Man kan ju få rutter i online-sökningen som bryter mot reglerna så det säger kanske inte så mycket, men denna dyker upp.

Visa bifogad bild 97494
Går med 99% säkerhet att boka via vanliga supporten, ska man använda voucher finns nog risk för att man blir nekad.
Då detta verkar tämligen nytt så är det väl ingen som testat ännu och bara Tallinn vet ju svaret.

Man borde dock kunna åka till Sydostasien via Colombo om man vill testa lite nytt.
 

Franco

Medlem
För en månad sedan bokade jag två biljetter i business till Colombo med Amex-voucher och totalt 140 000 poäng (d.v.s. zon Indien). Jag gjorde bokningen per telefon genom Tallinn-kontoret. Utresa ARN-WAW-CMB med LOT och retur CMB-SIN-LHR-ARN med Singapore Airlines och SAS. Agenten som gjorde bokningen bad mig dröja för att hon skulle kontrollera med sin supervisor om rutten via Singapore var tillåten. Det var den.
 

SimonXYZ

Medlem
För en månad sedan bokade jag två biljetter i business till Colombo med Amex-voucher och totalt 140 000 poäng (d.v.s. zon Indien). Jag gjorde bokningen per telefon genom Tallinn-kontoret. Utresa ARN-WAW-CMB med LOT och retur CMB-SIN-LHR-ARN med Singapore Airlines och SAS. Agenten som gjorde bokningen bad mig dröja för att hon skulle kontrollera med sin supervisor om rutten via Singapore var tillåten. Det var den.

Gött! Tack för svar!
 
Toppen