Senaste nytt

LOT Arlanda-Warszawa, hur bra är de?

KRYSS

Medlem
Hej,
Är det någon som flygit med LOT senaste tiden? Hur bra är de? Försökt söka lite men hittade mest gamla inlägg på bc (sitter på mobilen så kanske missat något). Flera recensioner man hittar via google säger att de tappar bort baggage rätt ofta...

Ska på jobbresa tio dagar i oktober till warszawa och verkar som om det endast är LOT som flyger direktflyg dit.
 

agehall

Medlem
Helt OK att flyga med. De verkar dock köra med lite mindre kärror, så räkna med att du kan få gate-checka handbagage a'la USA-style, dvs du får tillbaka det på plattan när du kommer fram.

Jag skulle inte dra mig för att flyga LOT iallafall.
 

Rasmus_1

Medlem
Flög med dem i höstas i economy och det var helt ok, varken mer eller mindre. Som * Gold var jag seatad längst fram automagiskt. Schengen-loungen på Warszawas flygplats hade fullt godtagbar mat och dryck.
 

fcx

Medlem
Jag tycker att de är rätt bra på kortdistans. I economy är det ungefär som SAS, fast man får en kaka till kaffet också. Premium economy är ungefär som business på andra bolag. Gott om plats ombord.
 

sk-sthlm

Medlem
Helt OK skulle jag säga, i linje med andra bolag på kortdistans. Jag åkte med Nordica båda vägarna, inget att klaga på alls. Men man fick lämna större väskor utanför eftersom det är ett litet CRJ-plan.
 

KRYSS

Medlem
Helt OK att flyga med. De verkar dock köra med lite mindre kärror, så räkna med att du kan få gate-checka handbagage a'la USA-style, dvs du får tillbaka det på plattan när du kommer fram.

Jag skulle inte dra mig för att flyga LOT iallafall.

Nu flyger jag inte så ofta men jag har alltid fått ha med mitt handbagage in på planet. Vad menas med gate-checka? Har inte så stor lust att de kastar ner dator och dylikt med resten av väskorna.

Vilken av PP loungerna på WAW är bäst? Executive lounge - Bolero eller Preludium Lounge?
 

Agö

Medlem
Nu flyger jag inte så ofta men jag har alltid fått ha med mitt handbagage in på planet. Vad menas med gate-checka? Har inte så stor lust att de kastar ner dator och dylikt med resten av väskorna.

Vilken av PP loungerna på WAW är bäst? Executive lounge - Bolero eller Preludium Lounge?
Om du har ett fullstort handbagage får du som regel lämna detta vid planet. Du hämtar sedan, som regel, väskan vid planet när du kliver av. Detta för att bagaget inte får plats ombord i hyllan eller under stol.
 

Dr. Miles

Expert
Nu flyger jag inte så ofta men jag har alltid fått ha med mitt handbagage in på planet. Vad menas med gate-checka? Har inte så stor lust att de kastar ner dator och dylikt med resten av väskorna.

Vilken av PP loungerna på WAW är bäst? Executive lounge - Bolero eller Preludium Lounge?
Det fungerar ungefär så här: (bilden är dock SAS/Cityjet CRJ plan)

CRJ.jpg


Man lämnar in stora kabinväskor som inte får plats på hatthyllan i vagnen som står utanför planet.
Vid ankomst ställer de väskorna utanför planet så man inte behöver att gå till bagagebandet.
 
Toppen