Senaste nytt

Los Angeles / San Diego, 2+1 dagar i maj

Hur var hotellet/läget/San Diego? :)

Hotellet var väldigt bra, nybyggt och fräscht. Jag hade bokat ett 1KG BED HIGH FLOOR BAYVIEW och fick också ett sånt rum (tror jag, dom nämnde ingen uppgradering) på våning 12 (utsikt: Posta din utsikt! (Hotell) | Sida 230 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor). Bäst utsikt hittar man enligt mig uppe på takbaren på våning 16.
Till frukost fick man som Hilton Gold/Diamond välja två saker från en separat meny som då var gratis, jag valde frukt och en croissant.
Tyvärr var gymmet långt ifrån klart och det enda dom kunde erbjuda var ca 1 mile därifrån enligt receptionen, jag hoppade därför över träningen :p
Dom räknade att ha det klart i slutet på oktober. Det kommer bli ett stort gym, jag gick runt där inne och kollade lite. Det är ett gym öppet för alla så inte bara för hotellet. Man får som gäst delta i grupppassen som ska finnas enligt personalen.

Läget var bra för det jag skulle göra, tog ca 10 min att gå till toppen av Gaslamp Quarter's där jag käkade på kvällen (Residents Brewing gick jag till, fanns mycket öl där). Tog även ca 15 min att gå till USS Midway.
Det var vad jag hann med innan jag gick till tåget, ca 5 min gång, och åkte Pacific Surfliner upp till Los Angeles.
 
Någon som vet hur det är att flyga Southwest? Ungefär som Norwegian? Kostar 80$ från San Diego till Las Vegas på vettiga tider och 2 bagage ingår i de priset.

Slightly OT, men finns det någon som gjort en reserapport på Southwest? Jag har bara hört positivt om dem och var nära att provåka dem mellan Houston och Las Vegas, men eftersom de flyger från Hobby och inte G Bush vilket vi behövde av olika anledningar, även tiden var bättre men inte priset...
Jag gjorde en rapport om Southwest LAS-MCO
Dom fungerar helt klart på korta sträckor.
 

Zeke Z

Ny medlem
Jag hade förmånen att bo i SD som student under en period. "The Del" är ett klassiskt hotell som jag varit vid flera ggr men tyvärr aldrig bott på - är dock mycket nyfiken. Vilken typ av rum har du nyttjat och vilka priser kan man vänta sig?
 
Hej. Vi bor alltid i en "juniorsvit" med havsutsikt. Billigaste rummen ligger på ca 5000:-/natt beroende på säsong. Du kan använda Hilton Honors poäng.
Mvh Henrik
 
Lånar tråden lite jag med..

Aldrig varit i LA och än mindre än San Diego (vilket är slutdestinationen).

Planen är att åka en awardresa med SAS/Star Alliance.
2-4-1 och jag har siktet på Lufthansa i minst business men också gärna uppgradera till Frist (det senare har inte upplevts irl).
Är det smartare åka till LAX för det finns fler flighter men sen har man bekymret att ta sig från LAX till SAN, såg det gick tex tåg.
Borde vi fundera över ett annat bolag och resa med? Vilket? (testat Swiss/Turkish/SAS i business) och min vän har aldrig åkt business, så most bang for the buck skall det bli, inte minst då jag välkomnat in honom i poängvärldens härliga kulisser.

Såg lite tips på hotell, skall kolla dessa har lite perks från Platinum så tex Hilton är ju inte fel.
Planen är att åka dit i april 2020. Några tips utöver allt bra som fanns i denna tråd?
 

taxvalp

Medlem
Lånar tråden lite jag med..

Aldrig varit i LA och än mindre än San Diego (vilket är slutdestinationen).

Planen är att åka en awardresa med SAS/Star Alliance.
2-4-1 och jag har siktet på Lufthansa i minst business men också gärna uppgradera till Frist (det senare har inte upplevts irl).
Är det smartare åka till LAX för det finns fler flighter men sen har man bekymret att ta sig från LAX till SAN, såg det gick tex tåg.
Borde vi fundera över ett annat bolag och resa med? Vilket? (testat Swiss/Turkish/SAS i business) och min vän har aldrig åkt business, så most bang for the buck skall det bli, inte minst då jag välkomnat in honom i poängvärldens härliga kulisser.

Såg lite tips på hotell, skall kolla dessa har lite perks från Platinum så tex Hilton är ju inte fel.
Planen är att åka dit i april 2020. Några tips utöver allt bra som fanns i denna tråd?

Jag skulle ha valt SAS till LAX, i synnerhet om du kan börja resan i CPH eller har smidig anslutning dit. Dyrare poängnota med exempelvis LH och liten chans att hitta två stycken awards i F. Fördelen med Star Alliance award är annars att du kan slänga på ett ben LAX-SAN utan extra kostnad och få hela resan med en biljett.

Jag har tagit tåget från Los Angeles till San Diego och det funkade ok, dock en stunds transport till tågstationen från LAX. Alltid vanskligt att resa på separata biljetter oavsett färdmedel men en bra reseförsäkring kan täcka upp för missad anslutning. Med United brukar man kunna boka om till nästa flight utan kostnad i appen om plats finnes, brukar vara smidigt.
 

pswe

Medlem
Lånar tråden lite jag med..

Aldrig varit i LA och än mindre än San Diego (vilket är slutdestinationen).

Planen är att åka en awardresa med SAS/Star Alliance.
2-4-1 och jag har siktet på Lufthansa i minst business men också gärna uppgradera till Frist (det senare har inte upplevts irl).
Är det smartare åka till LAX för det finns fler flighter men sen har man bekymret att ta sig från LAX till SAN, såg det gick tex tåg.
Borde vi fundera över ett annat bolag och resa med? Vilket? (testat Swiss/Turkish/SAS i business) och min vän har aldrig åkt business, så most bang for the buck skall det bli, inte minst då jag välkomnat in honom i poängvärldens härliga kulisser.

Såg lite tips på hotell, skall kolla dessa har lite perks från Platinum så tex Hilton är ju inte fel.
Planen är att åka dit i april 2020. Några tips utöver allt bra som fanns i denna tråd?
Har inte läst igenom allt så möjligen nämnt i tråden men två tips,

Air and Space museum i Balboa Park. Lindbergh testflög i SanDiego före Atlantflygningen och museet innehåller en hel del om honom, men även mycket rymdrelaterat. Flygplatsen är namngiven efter Lindbergh och inflygningen är spektakulär från museet, det dånar rejält över taket :)

andra tipset, La Jolla norr om SD, välmående område med fantastisk strand, om minsta intresse finns för golf så ligger Torey Pines och väntar på dig (kommunal bana så den morgontidige kan få starttid)

trevlig resa!
 
@taxvalp Tack för svar! Sannolikt inte med CPH som utgång utan ARN men givetvis blir kostanden mindre med SAS som det inte är något fel på, är dock efter sista resan jag gjorde väldigt förtjust i Lufthansa.

Note : När jag kollar SAS från ARN( eller CPH) såg det inte att resa på poäng till San Diego (Unfortunately, it's not possible to pay for trips to these destinations using points) några förklaringar kring detta?
 
Toppen