Senaste nytt

Los Angeles och San Francisco med barn

Alf

Medlem
norr om Los Angeles då så dom inte hamnar i Napa :)

Ja, norr om LA. Visste inte det fanns fler, speciellt inte mot Napa där jag kört så många gånger. Nu är Napa också mycket trevligt, men kanska inte med små barn om man skall ta en vinprovningstur
 

rvarttinen

Medlem
Ni har ju redan fått tips om, ex., Monterey Bay Aquarium. Bra spot för barn och det kommer gå åt några timmar där. Vidare, i SF har ni även Alcatraz, se bara till att köpa biljetter online innan ni åker - annars kan det ta några dagar innan ni får en slot. På väg från/till Monterey till/från SF så passa på att stanna till i Gilroy för att köpa kläder och grejor, det är en rätt stor outlet "village". Kanske passa på att äta på In'-n-out burger där (det finns även några längs vägen - 101:an)? Goda burgare och de gör allt på plats.... Fisherman's Wharf är turistiskt värre, men kul första gången och de har en del aktiviteter för barn. Och, med lite tur är det en del sjölejon på plats.
 

bhen

Medlem
tack så mycket för alla tips!

Detta kommer blir bra, ska börja boka in Hotell och Alcatraz redan nu.
Låter som att LA kan klaras av på 1-2 dagar om man skippar alla heldagsparker (har vart på Disney i Orland, så är mest Legoland som frestar isåfall men osäker om det är värt att ödsla en hel dag på)

Har hört om Muir förut, bra tips, kul att få med sig lite natur också på turen

Outlet-shopping och In-n-out "slipper" jag eftersom det finns här i Texas där vi bor, även om in-n-out sägs va bättre i Calif
 

bhen

Medlem
Studerade google maps och lyssnade på råden i tråden och bokade hotell ikväll.

Fastnat lite på LA, var vill vi bo där? Blev lite sugen på Beverly Hilton (60K hilton-poäng per natt) men vet inte om det är mycket att se där?

Lördag-Måndag: Var i LA?
Måndag: Pismo Beach, Vespera on Ocean (Marriott)
Tisdag: Monterey Marriott
Ons-Lördag: San Francisco Hilton Union Square
 

palmen

Moderator
I LA bor jag oftast vid flygplatsen och tar sedan Uber dit jag vill för dagen. Man brukar kunna spara 100$ natten minst genom att bo där jämfört med mer populära områden.
 

Alf

Medlem
Första natten tycker jag också att det är bra att bo på flygplatsen. Man är ändå inte lämplig som bilförare efter en flygning på 11 tim även om man inte druckit alkohol. Sedan kan man dagen efter ta sig till flygplatsen och hämta upp sin hyrbil. På LAX finns det två Embassy Suite hotell där det ingår en bra frukost som man beställer hos en kock som lagar maten, omelett eller pannkaka till barnen. Detta hotell är lämpligt när man har barn eftersom man har två rum så det är gott om sovplatser. Hotellet ingår i Hilton kedjan och är mycket prisvärt. Under kvällen ingår gratis drinkar under Happy hour för den som orkar första kvällen.
 
Toppen