Senaste nytt

Longhaul i Europa

trekker

Medlem
Da var det dags att jamfora service, vilket tyvarr blir utan bilder.....

Jag kan direkt saga att SAS forlorar denna fight, jag behover nog inte ens beratta varfor - men an hint ar att om man behover plinga for pafyllning av kaffe ar det illa.

Ovriga bolag ar svart att utse en direkt vinnare, jag tycker alla haller en mycket hog klass. Vissa BA flighter jag tagit har varit sjukt bra, t ex nar cabing crew kom till mig i mitt sate och skakade hand och personligen halsade mig valkommen tillbaka. Lika bra var LH nar jag pa min skoltyska bestallde en Whisky och fick ett helt dricksglas med Whisky. Aven personalen pa Finnair tycker jag har varit mycket bra, senast da jag bestallde en till flaska champagne precis innan landning och fortfarande fick ett smile tillbaks (kan inte ens tanka mig hur SAS cabin crew skulle reagera om man bestallde nagot sa sent pa flygningen). Bade BA och LH halsade mig valkommen med namn dessutom sa jag far nog saga att det ar delad vinst mellan dom.
 
Last edited:

trekker

Medlem
Sa var det dags for hardvaran, den som jag sjalv tycker ar viktigast.

BA
Med blockerat mittsate ar det ganska bra utrymme sidledes, tyvarr med den nya kabinen ar det varre med benutrymme om du sitter pa rad 2 eller bakat. Rad 1 ar mycket bra tycker jag. Kabinen ar ren och frasch, aven den gamla kabinene ar schysst om du skulle fa den.

20140707_214003.jpg


20140907_205514.jpg


20140910_073522.jpg


20140910_073616.jpg


20140910_073705.jpg


Finnair

Da jag reser fran Manchester till Helsingfors kan jag direkt saga att Finnairs produkt har sakerligen inte stammer overens med ovriga rutter. MAN-HEL ar Embraer 2+2, aven i Business. Satet ar lika hart som att sitta pa en trastol, senaste flighten var pa 2 timmar och 20 minuter och trots flera flaskor chamagne sa var jag glad att fa komma ur satet. Jag ar overtygad om att andra Finnair flyg ar battre. Sitter du pa rad 2 eller bakat vid fonster med nagon annan i satet bredvid ar det inte kul alls.

20150106_185740.jpg


20150106_202857.jpg


LH

LH har en mycket frash kabin, och bra saten. Nu har jag ju dock bara akt med dom 2 ggr men dom 2 ggr:na var fantastiska. Jag satt pa 1F och 2F (utan 1:a rad) och utrymmet for benen var riktigt bra, bordet falldes ut fran vaggen vilket gjorde utrymmet mycket bra.

20141121_183158.jpg


20141121_183222.jpg


20141121_222454.jpg


SAS

Mitt storsta problem med att flyga ar nar nagon sitter bredvid mig, tyvarr far man nastan alltid nagon bredvid sig pa SAS flighter. Stolarna borjar bli slitna och planen ar hogljudda (spelar iof ingen roll med noice cancelling headphones). Dessutom sa saknar jag gardinen som gor det lite trevligare dar fram, det ar alltid en massa spring till toaletten och en ko i gangen.

Ingen bild tyvarr.

FlyBe
Lagger till FlyBe har da jag har ett par kort pa deras hardvara. NU finns det inget allternativ att flyga inrikes i Finland men jag tror jag kommer bli sjuk om jag behover sitta pa en ATR igen. Och vad du an gor, sitt inte pa rad 1.......

20141104_192252.jpg


20141104_202430.jpg



Vinnaren har tycker jag som sagt ar LH utan tvivel, dock ar det svart att saga efter endast 2 flighter med dom. Av ovriga sa kommer BA helt klart forst, Finnair med Embraer mellan MAN och HEL ar helt klart samst. SAS ar dock inte lang fore Finnairs Embraer da det ar sallan man far blockerat mittensate.
 

Attachments

  • 20141104_192243.jpg
    20141104_192243.jpg
    {memory} MB · Visningar: 192
Last edited:

MarcusC

Medlem
Kul rapport. Och intressanta iaktagelser. Håller nog med på det mesta. Kan tycka både BAs och LHs nya kabiner har väl hårda stolar. Och BAs nya stolar har minskat benutrymmet en del. Asaknaden av seat block hos SAS på längre flighter är ju helt klart ett minus om flighten är välbokad i plus. Har Finnair inte seatblock på Embraer ?. Hade nog rankat Finnairs champagne som bäst i klassen ;)
 

trekker

Medlem
Kul rapport. Och intressanta iaktagelser. Håller nog med på det mesta. Kan tycka både BAs och LHs nya kabiner har väl hårda stolar. Och BAs nya stolar har minskat benutrymmet en del. Asaknaden av seat block hos SAS på längre flighter är ju helt klart ett minus om flighten är välbokad i plus. Har Finnair inte seatblock på Embraer ?. Hade nog rankat Finnairs champagne som bäst i klassen ;)
Pa Finnairs Embraers ar det 2+2 config, sist var vi bara 2 stycken pa 2 rader sa det var ok - gangen innan var vi 8 pa samma 2 rader, dvs ingen seat block. Champagnen pa Finnair ar mycket bra, blev alldeles for mycket i Tisdags ;)
 
Toppen