Senaste nytt

Livet är orättvist

anbrand

Medlem
Vad ska man egentligen jobba som då? Blir lite nyfiken... jag kanske också borde byta jobb egentligen.
Jag vet inte. Kanske bäst att hänga kvar :)

Här är min story, försöker vara lite rolig men ändå;

Gymnasium klar 19>Sjöofficer 22>Civ Ek 25>Amerikanskt Konsultbolag 27>Försäljningschef 32 = Resa som tusan = EBG + LH SEN + SPG Plat + Hilton Plat + Hyatt Plat + Etc.

Träffa tjej = Förhållande = Gemensam lägenhet + barn + barn + Landställe = Inte cool med loungtillgång och LH SEN, alltså = strul

Nu 36, reser Sverige som Försäljningschef och står och trängs med alla andra (aldrig ARN, alltid BMA) inför GOT och MMX avgångar. Saknar det andra? Inte det minsta. Jag kommer hem till familjen om inte till middag så till läggdags. Hade jag fortsatt så hade du kunnat radera andra stycket och sitta och titta på poängsaldo istället...

Fly Safe!

/anbrand
 

Johannes

Medlem
Håller med anbrand, det är inte så tufft, men man kommer hem, har denna vecka på bara två dagar hunnit med GOT-CPH-OSL-TOS-OSL-ARN-GOT, varav de fyra sista delarna idag, men kunderna är nöjda och jag är hemma.... Testa på SK wifi i luften idag, tyckte det var långsdammare än DYs troligtvis för att fler pax använde det...
 
Jag vet inte. Kanske bäst att hänga kvar :)

Här är min story, försöker vara lite rolig men ändå;

Gymnasium klar 19>Sjöofficer 22>Civ Ek 25>Amerikanskt Konsultbolag 27>Försäljningschef 32 = Resa som tusan = EBG + LH SEN + SPG Plat + Hilton Plat + Hyatt Plat + Etc.

Träffa tjej = Förhållande = Gemensam lägenhet + barn + barn + Landställe = Inte cool med loungtillgång och LH SEN, alltså = strul

Nu 36, reser Sverige som Försäljningschef och står och trängs med alla andra (aldrig ARN, alltid BMA) inför GOT och MMX avgångar. Saknar det andra? Inte det minsta. Jag kommer hem till familjen om inte till middag så till läggdags. Hade jag fortsatt så hade du kunnat radera andra stycket och sitta och titta på poängsaldo istället...

Fly Safe!

/anbrand

kunde inte sagt det bättre själv.
Känns som när man väl gjort det vi och många andra gjort så är man ganska nöjd att få komma hem till barnen för det är ngt jag inte vill missa för alla poäng+First class skumpa+suits+12 rätters på BA´s nya First i världen.
 

ulagun

Medlem
Det är skillnad mellan de Skandinaviska länderna Har en kollega som pendlar inrikes mellan CPH och Ålborg han har obehindrat tillträde till SAS-loungerna på Kastrup utrikes.
 

Tjaeng

Medlem
Det är skillnad mellan de Skandinaviska länderna Har en kollega som pendlar inrikes mellan CPH och Ålborg han har obehindrat tillträde till SAS-loungerna på Kastrup utrikes.

Jag har blivit insläppt på Scandinavian lounge på Arlanda trots att jag vid tillfället skulle flyga inrikes från Terminal 4. Vet dock ej om jag bröt mot någon regel genom att bli insläppt på airside i fel terminal (de scannade inte BP vid security check och loungepersonalen kollade inte helelr så noggrant). Gjorde det för att jag hade mycket tid och extremt behov av en dator vid tillfället.

Vad gäller Köpenhamn så tvivlar jag på att loungeaccess för en CPH-AAR-pendlare skulle komma nytta regelbundet förutsatt att snubben inte har all tid i världen (som jag iofs hade i fallet ovan). SAS-loungerna vid fast track T3/ C-piren ligger ju oändligt långt ifrån T1/A-pirens inrikesdel där AAR-flygen finns.
 

Homer

Medlem
Jag har blivit insläppt på Scandinavian lounge på Arlanda trots att jag vid tillfället skulle flyga inrikes från Terminal 4. Vet dock ej om jag bröt mot någon regel genom att bli insläppt på airside i fel terminal (de scannade inte BP vid security check och loungepersonalen kollade inte helelr så noggrant). Gjorde det för att jag hade mycket tid och extremt behov av en dator vid tillfället.
.

Ang. lounge tillgång så verkar det varken finnas någon officiell eller inofficiell regel utan det beror mer på vem man frågar.
Kommer man utrikes från Schengen behöver man ju heller inte gå genom någon säkerhetskontroll.
 
Toppen