011430121
Medlem
Förra veckan var det likadant, piloterna skall få flygtid, även Skavsta användes i förra veckanFrån tidigare i förmiddags. Någon som vet vad detta kom sig?
Visa bifogad bild 118637
Kul med 737-700 i Sverige!
Förra veckan var det likadant, piloterna skall få flygtid, även Skavsta användes i förra veckanFrån tidigare i förmiddags. Någon som vet vad detta kom sig?
Visa bifogad bild 118637
Specialfrakt?Från tidigare i förmiddags. Någon som vet vad detta kom sig?
Visa bifogad bild 118637
Gissar att även denna gång är med elever från TFHSFörra veckan var det likadant, piloterna skall få flygtid, även Skavsta användes i förra veckan
Kul med 737-700 i Sverige!
Märkligt.Någon som har info om SK7837 ARN-SMI idag?
Vände tillbaka och landa i CPH.
Icke-akut tekniskt fel som dock måste åtgärdas innan planet får flyga igen? För kanske halvdussinet år sedan fick vi vända mer än halvvägs på sträckan ARN-BRU p.g.a. spricka i en ruta i cockpit, så den flighten såg nog ut ungefär så här, bortsett från att vi återvände till ARN. Beskedet var "det går inte att fixa i Bryssel så vi måste tyvärr vända". Detta besked var förstås ren bullshit, för så klart kan man få en 737:a (tror jag det var då) fixad i Bryssel, utan det handlade så klart om att det var billigare för SAS att fixa detta på ordinarie bas, kanske för att de ändå skulle behövt skicka ett ersättningsflyg för returrutten p.g.a. den tid det skulle ta att få det fixat. Tror det var en lördag, så det kanske var svårt för dem att få snabba besked från Bryssel.Märkligt.
Kan ju knappast ha varit något akut. Då borde de väl ha gått ner på första lämpliga flygplats. De hade ju hunnit ända ner till Bulgarien.
Helt klart "touch and go"-övning på Karlstad flygplats.
Tar dom igen alla inställda flighter med 737-700?
3:e juni - för en månad sen....