Senaste nytt

[Live] SAS historiska flygning med första A350n till Chicago

M.K

Medlem
Jag önskar er alla en fantastisk tur med nya juvelen i flottan! Tyvärr kört för egen del att följa med p g a arbete, men kommer följa tråden med stort intresse. :)
 

Tonton

Medlem
Kan meddela att check-in-personalen tittade frågandes på mig när jag bestämt men vänligt tackade nej erbjudandet om att lämna min mittenplats i Plus och istället flytta till 20H.

Således - jag tar en för laget och testar upplevelsen från mitten av Pluskabinen.
 

EBD_Hakan

Medlem
Då är även jag på väg, får se om det blir upper eller lower deck på första två etapperna...
Visa bifogad bild 104924

Siktar på att vara på Pontus ca 10 om någon behöver gästning dit.

I Köpenhamn sen finns lite taggar till de som önskar
Visa bifogad bild 104923
Då ses vi på Pontus. Jag är där innan dig men kan också gästa in någon om det behövs. Tänkte försöka jobba lite innan 11.15-flyget
 

Taggen

Medlem
Hoppas ni alla får en trevlig och bra resa!

Vet vi om dom installerat wifi? Flög med se-reh för ett tag sedan, den hade inte fått wifi :(
Skall tilläggas att A320 maskinerna sätts i trafik väldigt fort efter leverans jämfört med denna A350 som levererades i november så de har haft två månader på sig så jag gissar att oddsen är betydligt bättre att WiFi finns installerat.
 

Taggen

Medlem
Ok, se-reh är dock en 330.
Hur långt efter leverans sattes den i trafik? Direkt antar jag då en A330 inte behöver "köras in". A350 är en helt ny maskin för SAS. Jaja, vi lär märka detta. Tittar man på YouTube så är "puckeln" på plats men det behöver väl inte betyda att WiFi är installerat.
 

axo

Medlem
09:08 CET/02:08 CST

Trots vinglöst färdmedel kom jag fram till ARN som planerat! Ingen rusning för att tjata sig till de sista A350-platserna vid SAS-checkin... Nytt personligt rekord på incheckning till tax free på Arlanda (sub 3 min!).

Startlinjen
20200128_084937.jpg

Målgången!
20200128_085737.jpg


OT: Första gången jag ser Hersheys i Sverige?!

20200128_085859.jpg
 

fcx

Medlem
Hur långt efter leverans sattes den i trafik? Direkt antar jag då en A330 inte behöver "köras in". A350 är en helt ny maskin för SAS. Jaja, vi lär märka detta. Tittar man på YouTube så är "puckeln" på plats men det behöver väl inte betyda att WiFi är installerat.

Fritt ur minnet så skulle man väl ha en ny tjänsteleverantör på A350? Inte säkert att allt är färdigt där...
 
Toppen