Senaste nytt

Live rapport: Oslo - Miami med SAS

Lukta det fisk ombord?
 

Attachments

  • IMG_6450.JPG
    IMG_6450.JPG
    87,1 KB · Visningar: 501

Gweilo_2

Medlem
Någon som vet vad det är för "ny" kapacitet som gör att man kan starta dessa två linjer till Miami ? Nya 330 självfallet, men dom har ju varit med ett tag, och har väl främst använts till HKG/LAX linjerna ?
 

mjulven

Medlem
Någon som vet vad det är för "ny" kapacitet som gör att man kan starta dessa två linjer till Miami ? Nya 330 självfallet, men dom har ju varit med ett tag, och har väl främst använts till HKG/LAX linjerna ?

Ny har väl alla Long Haul plan fått den nya inredningen. Under bytet av inredning så var var kapaciteten reducerad, det är troligtvis den kapaciteten som används nu.
 

palmen

Moderator
Någon som vet vad det är för "ny" kapacitet som gör att man kan starta dessa två linjer till Miami ? Nya 330 självfallet, men dom har ju varit med ett tag, och har väl främst använts till HKG/LAX linjerna ?
De nya 330 är baserade i Stockholm och flyger inte till Miami. New York och Chicago planen som varit i Stockholm tidigare används nu för denna linje bland annat
 

Airbuspilot

Medlem
Tack Palmen för trevligt reportage, kul att någon vill berätta
Som expat numera hemma är det också kul att se att SAS ligger på framkant.
Åkte med dom till HKG för ett tag sedan och blev imponerad av hur proffsiga
cabin crew dom har.
Har flugit A330/340 samt DC10 och 747, L1011, B727, DC7 m.m.
A330 är ett mycket lyckat flygplan. Har inte flugit E varianten men vet att 243 ton MTOW och
variabel MZFW är ett vinnarkoncept.
Tror att SAS är rätt ute även om dom inte antog mig 1980

Mvh
 
Toppen