Senaste nytt

Live rapport: Oslo - Miami med SAS

palmen

Moderator
Pre meal snacks och lite dryck. Cloud Hoppern smakade gudomligt, tror nog mycket var själva upplevelsen som bidrog.
20160928_105524.jpg

Kyckling, räkröra och utebliven kaka...
20160928_115525.jpg

GT måste man dricka ombord, noterade ett nytt utseende på tonic burken.
20160928_163950.jpg

Innan landning bjöds vi på följande, sås och potatissalladen var riktigt gott, kycklingen var ok för att vara flygplan men inte mer.
20160928_180429.jpg
 

palmen

Moderator
Lite bilder från flygningen.

Några minuter efter start visar Norge upp en fin sida
20160928_100302.jpg

Här passerar vi förbi Island
20160928_115135.jpg

Någon timme senare når vi fram till Grönland, satt på fel sida tyvärr men fick med lite av landskapet
20160928_132524.jpg

Welcome to Miami!
20160928_192819.jpg
20160928_192826.jpg
20160928_192926.jpg

Från shuttlebussen till hoteller fick jag en sista bild på Erik Viking uppställd längst ut på en av pirena på internationella terminalen.
20160928_142657.jpg

Lite komiskt när vi fått vår vatten salut och taxade de sista meterna till gaten.
Alla ground crew till Aviancaplanet bredvid slutade arbeta och filmade/fotade vår ankomst. Även personal ombord på planet dokumenterade vår ankomst från en öppen dörr.
 

Anfield

Medlem
Kommer bli lite uppdateringar nu med bilder.
Lite komiskt vid bagagebanden där det stod att SAS planet kom från Oslo Fornebu, inte jättebra koll där :).

Immigration var väldigt smidigt, det var ca 200 pers i vanliga kön (verkar ha varit några plan från Sydamerika).
Det fanns dock maskiner för att sköta detta själv. Av någon anledning fick jag ett kryss så behövde gå via manuell kontroll. Var flera från Sas flighten som hamnade där. Fick vänta ca 10 minuter på min tur. Har nog aldrig fått så få frågor vid inresa till USA.
-Purpose of the trip?
-To be on the first SAS flight to Miami
- *laugh* four fingers, picture, you're welcome :)

Det märktes att de inte var vana vid så mycket européer vid denna tidpunkt. Hörde några som undrade om det var en ny flight. Antar att de flesta Europa fighterna kommer senare.
Hade jag sluppit manuell kontroll hade det tagit max 10 minuter från jag gick av planet till att man var vid bagagebandet eller ute. Nu tog det istället ca 20 minuter för mig. Blev lite förvånad dock att det inte var någon tull eller vad det brukar vara efter man hämtat väskorna, där hade man sluppit den kön åtminstone.

Vi fick en vattensalut även i Miami vilket är trevligt.

För de som skulle åka med SAS tillbaka väntade fika vid gaten och massa röda rosor. Kunde dock inte fota då jag hade behövt stoppa upp hela flödet av människor som gick av planet.

Överlag var det en bra flygning med erfaren personal. Man körde allt by the book, får hoppas hemresan går att uppgradera så man kan testa den nya romen, någon annan kanske hinner före dock.

Trevlig rapport ! Tack !
Vad är det för ny Rom ?
 
Toppen