Senaste nytt

LIVE: Grand Travel Award 2013

Då är det dags för resebranschens egen Oscarsgala på Grand Hôtel i Stockholm. För tjugoförsta året i rad skall rese- och turistnäringens duktigaste aktörer hyllas. Vi bjuder på mat, dryck, prisutdelning och såklart branschens bästa fest!
- så skriver Travel News om kvällens event. Jag ska dit och titta för första gången, blir intressant.

Ska försöka hålla er uppdaterade i denna tråd om möjligt.

Här hittar ni mer info om eventet:
Grand Travel Award - Travel News
 
Imponerande event så här långt. Vi sitter i vinterträdgården och lyssnar på Stephan Ekbergh som startade TravelStart.
Kvällens moderator Cissi Wallin är dock rätt usel, hon känns nervös, oinsatt och sprallig på ett dåligt sätt.

Snart kommer Björn Kjos från Norwegian, blir intressant.
 
Jag frågade Björn Kjos när dom börjar med flatbeds ombord. "Aldrig" var svaret :)

Han lovade dock att göra ARN till hubb för Asienresor. Boeing 737-8 Max har räckvidd till New Delhi enligt Kjos. Och en storcirkelrutt från HKG till USA går över Stockholm, vilket är en fantastisk möjlighet enligt samma person. Låter spännande.
 

Palazzi

Medlem
Jag frågade Björn Kjos när dom börjar med flatbeds ombord. "Aldrig" var svaret :)

Han lovade dock att göra ARN till hubb för Asienresor. Boeing 737-8 Max har räckvidd till New Delhi enligt Kjos. Och en storcirkelrutt från HKG till USA går över Stockholm, vilket är en fantastisk möjlighet enligt samma person. Låter spännande.

Han spelar snålt om han ska flyga ARN-DEL med en 737-800, men det kanske går. Tycker Norwegian är ett intressant bolag, och har faktiskt varit nöjd de få gånger jag rest med dem. De har marginalerna, och den moderna strukturen, för att lyckas. Så länge de inte går med i en allians är jag dock fortsatt mer intresserad av andra bolag.

Över till galan:
Tycker att galan är lite smal i sitt fokus (även om det är tanken). Hade uppskattat ett bredare spektra, med en inte lika tydlig prägel av Skandinavien. Finns många bättre alternativ internationellt både inom kategorierna flygbolag och båt, men ändå har man snöat in på Sverige, Norge, Finland (och till viss del Tyskland).
 

Palazzi

Medlem
Fina bilder med Göransson & Kjos utrustade med det allra heligaste (businessclass-taggar). Lägg gärna upp bilderna även här, i efterhand, för de som inte har facebook (verkar vara oväntat många just på denna sidan :)).
 
Toppen