Senaste nytt

Live från 10.000 meter: Första flygningen idag med Lufthansa Premium Economy

FF#1

Medlem
Vi ser trots allt bara "det som händer på front end" mao mot konsument, och inte det som händer både mot storkunder och medelstora företag. Min uppskattning är att dessa representerar 60-65% av Lufthansaresenärer. Med tanke på hur få bolag som har affärsklass i policyn, tror jag att detta är på lik linje som när SAS ursprungligen introducerade SAS Premium i Europa med 3-klasser (Business, Premium, Ekonomi) var detta en produkt för affärsresenärer som fick åka "lite mer än ekonomi" men inte affärsklass.

Exakt, det är nog få privatpersoner som betalar en enda extra krona för nått sånt...
Men på storföretaget jag jobbade på tidigare så var det ok att åka Premium economy om man skulle jobba när man kom fram eller om man låg bra till hos chefen. För att åka business var man tvungen att sitta en tillräcklig hög position i bolaget, typ Vice president och uppåt.

Vet även av en massa amerikanska/globala bolag som tillåter Business i sin policy men de har inte budget för att kunna göra alla nödvändiga resor C kabin, så då får de detta som ett alternativ till att sitta och trängas längst bak i ecconomy.

Ska bli kul att se hur det artar sig.
 

Jacob

Medlem
Då har vi kommit upp i luften, menyn utdelad och första drinkrundan är på gång.

Flynet fungerar fint men det går inte alltför snabbt. Ska försöka ladda upp lite bilder också.
 

Jonas C

Medlem
Hur ser måltidskonceptet ut i Premium Economy. Är det samma bricka som i Economy eller en förbättrad måltid? Likaså, ingår Champagne.
 

Jacob

Medlem
Här kommer en bild på stolen.

First-flight-with-Lufthansa-Premium-Economy-Frankfurt-Washington-05.jpg
 

Jacob

Medlem
Flynet har trasslat senaste timmen så de var tvungna att starta om hela systemet, men nu får vi se om det går bättre.

Precis avslutat lunchen.
 

henrik l

Medlem
Angående priser så tycker jag av det jag har sett när jag har kollat mot HKG att de inom den ena av två bokningsklasserna matchar BA bra. Ligger runt 10 000 kr och 100% till M&M.
 
Toppen