Senaste nytt

Live: Fjorton timmar och en kvart i San Fransisco

robban-

Medlem
Vilken härlig galenskap :)
Vad tycker du om de omvända sätena hos BA? Är det störande eller tänker man inte på det?
 
  • Gilla
Reactions: doc

doc

Medlem
Vilken härlig galenskap :)
Vad tycker du om de omvända sätena hos BA? Är det störande eller tänker man inte på det?

Generellt gillar jag dem. Flyger gärna baklänges. Dock kände jag mig lite som i en MR-kamera i ett mittsäte. Jag skulle hellre välja ett säte vid fönstret istället. Idag flyger jag baklänges igen på mitt näst bästa säte 64K på övervåningen i en gammal B747.
 

doc

Medlem
Klockan 04:30 ringde så väckarklockorna och det var dags att sticka upp. Efter att snabbt ha plockat ihop väskan och gårdagens shopping checkade jag ut och tog en shuttlebus till flygplatsen. Det skulle vara någon form av marathon idag, så delar av vägen var avspärrad varför resan till terminal 2 tog tjugo minuter. Eftersom jag redan hade boardingkort gick jag direkt till säkerhetskontrollen som jag var igenom på fyra minuter tack vare fast track. Jag småpratade lite snabbt med TSA-agenten som kontrollerade boardingkort och ID som genast sken upp och tilltalade mig med titel efter det.

Från säkerhetskontrollen var det bara 25 meter till Americans Admirals Club. Jag hade lågt ställda förväntningar, men denna lounge måste renoverats nybliven för den gav ett fräscht intryck.

8dfce907e89e09ee6354850d01ece10c.jpg


33ca2cf7e6e88262767929408de25bfd.jpg


b0f961f38afca28d0a9bcf66964e1fa2.jpg


Frukosten var dock väldigt amerikansk.

17d1e9de7e48e6c9716d0bea8ede26db.jpg


Nu väntar AA66 till JFK på en av de trevliga transkontinentala A321-maskinerna. Boardingen ska börja om 45 minuter. Av någon anledning gick det inte att få ut boardingkort för BA-flighterna. Kanske har det att göra med BA:s nya system. Måste alltså svänga förbi incheckningen på JFK terminal 7 för två boardingkort, men det ligger ju ändå i anslutning till fast track där.
 
Last edited:

Swisser

Medlem
Trevlig tråd!
Blev förvånad att du kom in i landet så snabbt. I andra trådar har det ju diskuterats om mycket långa köer för att komma in i USA. Du kanske hade tur, kom vid rätt tidpunkt eller så fungerar all mycket snabbare och smidigare på SFO. Jag känner ej till BART-tågen - är de för transporten mellan flygplatsen och staden? Du måste känna till SFO väl om du hinner shoppa klart på 2 timmar. Är det bra shopping där och någon speciell butik som du rekommenderar? Ha en fortsatt trevlig tur hem.
 
Trevlig tråd!
Blev förvånad att du kom in i landet så snabbt. I andra trådar har det ju diskuterats om mycket långa köer för att komma in i USA. Du kanske hade tur, kom vid rätt tidpunkt eller så fungerar all mycket snabbare och smidigare på SFO. Jag känner ej till BART-tågen - är de för transporten mellan flygplatsen och staden? Du måste känna till SFO väl om du hinner shoppa klart på 2 timmar. Är det bra shopping där och någon speciell butik som du rekommenderar? Ha en fortsatt trevlig tur hem.
Det är främst i Chicago som det har varit kö-problem.
 

trekker

Medlem
Som Doktorn skriver, engelskt diskvatten ar ingen hit. Annu varre ar det nar man ar ute pa projekt och de staller ut ett provisoriskt kok i projektrummet och mjolken star ute hela dagen.
 
Toppen