Senaste nytt

Live: Emirates First Class Auckland-Melbourne-Kuala Lumpur-Dubai-Stockholm

Nu är vi i Kuala Lumpur efter en mycket trevlig flygning ensam i kabinen. Sov dem första 5 timmarna och intog sen en enorm frukost med Dom Perignon ;)

Boarding börjar snart, många bilder finns de att visa men ni får hålla ut tills jag landar i Dubai.
 
Nu efter en eftermiddag inne I centrala Dubai ar vi tillbaka pa flygplatsen.

Nyss incheckad i First loungen i A piren. En stor tallrik sushi serverades till middag och nu har jag 9,5 timme innan nasta flight.

Pa resen KUL-DXB traffa jag pa samma kille som serverade mig i F mellan KUL-MEL 3 veckor tidigare. Han kommer fran NZ och va fortfarande lika sprallig och positiv. Blev en hel del prat om semester och vad jag gjort.

Sen kommer vi till slutet av resan..... Jag fraga crew i F om de verkligen ar sa att dem haller ut champagne innan landning som blir over. Svaret ar ja! Sa jag fick aran 20 min innan landning av halla ut nastan en full Dom Perignon i toaletten....... Gjorde det med en tar i ogat......

Nu verkar de inte fungera med uppladdning av bilder fran datorn i business center har i loungen.... Datorn har windows 8 och touchskarm sa jag orka inte forsoka just nu. Maste hoppa i sang o sova lite.

God natt
 
Nu vaknat igen. Klockan är 02:35 här o efter 5 timmars sömn känner jag mig ganska fräsch ändå.

Tog en mindre tallrik sushi igen o nu funderar jag på att promenera från ena änden av loungen till den andra sidan. Dem som inte läst eller varit i denna lounge kan jag bara säga en sak: Den är enorm!!

Boarding börjar 06:30 lokal tid.
 
Landat på Arlanda. Freys kom o hämtade oss i en superfräsch BMW. Att notera var att mina 3 väskor med Priority First taggar kom ut bland dem 10 första väskorna!

Så fort jag kommit hem ska jag ladda upp massor med bilder!
 
Överbokat flyg från Dubai idag så min vän blev uppgraderad vid gate till business.

Dem hade till och med klistrat på en business prioritytagg på hans bagage, ett plus i kanten från Emirates.
 
Nu blir det mycket på en gång. Totalt är bilderna från 3 flygningar MEL-KUL-DXB-ARN

Fick även denna gång under flygningen mellan KUL-DXB fram min vän från ekonomi till first kabinen under en kortare stund.

Nu är det skönt att va hemma och bilderna ni ser nedan är även från båda F loungerna i Dubai. En otroligt häftig resa och jag kommer påbörja dom ordenliga rapporterna så snart jag kommit tillbaka till vardagen.

Enjoy!

IMG_0455.jpg

IMG_0457.jpg

IMG_0459.jpg

IMG_0462.jpg

IMG_0468.jpg

IMG_0482.jpg

IMG_0485.jpg

IMG_0488.jpg

IMG_0491.jpg

IMG_0494.jpg

IMG_0501.jpg

IMG_0504.jpg

IMG_0505.jpg

IMG_0511.jpg

IMG_0554.jpg

IMG_0556.jpg

IMG_0557.jpg

IMG_0561.jpg

IMG_0562.jpg

IMG_0563.jpg

IMG_0567.jpg

IMG_0570.jpg

IMG_0571.jpg

IMG_0575.jpg

IMG_0579.jpg

IMG_0589.jpg

IMG_0590.jpg

IMG_0592.jpg

IMG_0593.jpg

IMG_0594.jpg

IMG_0595.jpg

IMG_0597.jpg
 
Toppen