Senaste nytt

Lite vilsen men vill till Cancun...

Charlie D

Medlem
Jag har legat av mig lite när det gäller poängbokande mm. och undrar om någon kan hjälpa mig att hitta bästa möjliga rutt till Cancun (oneway) för mig, min fru och våra tre barn 4, 6 och 8 år gamla. Jag har en hög Miles and More poäng men ingen status på Lufthansa (dock har både frugan och jag EBG/EBD). Hemresan är redan kirrad med ett par stopp hos vänner i USA. Vore väldigt tacksam för hjälp..

  1. Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  2. Var är din destination? Cancun
  3. När vill/behöver du resa ut? 30 Jan, 2020
  4. När vill/behöver du komma hem? - One way
  5. Hur länge vill du vara borta? N/A
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 3 barn
  7. I vilken kabinklass? Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance, vet att det kan vara knivigt att hitta 5 platser i business.
  9. Vad är din budget? (per person) Har totalt 305,000 Miles and More poäng att sätta sprätt på
  10. Vad är det viktigaste för dig? Relativ direkt resa i business class
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej (bara mellanlandning)

    Stort tack på förhand!
 
upload_2019-9-19_1-30-45.png

TK flyger till CUN via MEX, dock osäker på tillgänglighet.
 
Har någon erfarenhet av att Miles & More (likt Eurobonus) tillåter att man ringer in och själv lämnar önskemål på routing? Alltid när jag har provat har det blivit nej, förutom en gång när jag ville ha en stopover, då gick det bra men själva routingen var en routing som dök upp när jag sökte med deras egen sökmotor.
 

Vixit

Medlem
GOT-CUN enkel behöver 35k poäng per person i Ekonomi eller 63k pp i Business. Hade du 305k poäng totalt och ni är fem personer?

Ekonomiklass finns platser med Condor via Tyskland och Edelweiss via ZRH, men affärsklass tror jag att problemet är både antal resenärer som vill flyga tillsammans och antal tillgängliga poäng...

Edit: skrev först poängbehov för retur, inte enkel, sorry
 
Toppen