Senaste nytt

Lite hjälp och idéer, resa för 6 pers och få bra "motor-upplevelser"

Rebel

Medlem
Besökte Lamborghinis museum i sommar. Det var den hittills största besvikelsen vad gäller bilmuseum. Finner det snudd på provocerande att de tar betalt för inträdet...

Ferraris museum besökta jag härom året. Det var okej, men verkligen inte imponerande det heller. Överraskande dåligt av två ikoniska varumärken.

Har även besökt Ferrari World i Abu Dhabi. Också en besvikelse. Tyvärr.

Var du på Museo Ferrari eller Enzo Ferrari Museo ??? Enzo Ferrari tycker jag är bättre, men deras fabrik tour är ganska trist. Att åka buss igenom är
inte så kul. På Lambo museet bör man ta factory tour även om den är ganska dyr.
Sen har du alltid Pagani, ducati och aprillia. Plus alla halv privata bilsamlingar man kan boka och titta på.
 

Rebel

Medlem
Nürburgring Nordschleife!

Ring-taxi med professionell förare som kör M5 & Porsche och annat kul.

Där skulle jag vara lite försiktig och helst bara åka med Dale i Jaggan, dom andra är lite mycket high chapparal i mitt tycke.
Att åka med Sabrine är också en bra ide men det är sällan hon kör nu.
 

Ystad

Medlem
Vi har enats om att 2a eller 4e helgen i maj passar bra 2020.
Jag är sedan många år ett stort fan av speedway därför blir mitt tips:
"VM" i speedway (Speedway GP) avgörs i en serie av 10-12 tävlingar. En av de första har de senaste åren varit i maj i Warszawa (planeringen för 2020 är inte klar ännu men dyker förr eller senare upp här: SpeedwayGP). I just Warszawa kan man köpa "Guld-VIP" biljetter - då ingår utmärkta sittplatser samt en bra buffe med fri tillgång till öl, vin o sprit.
I övrigt är Warszawa en trevlig stad med bl a ett intressant militärmuseum där du kan se Warszawa-paktens "kopior" av Natos utrustning.
Att sen Polen är ett land som är ganska billigt trots den kassa svenska valutan gör ju inte saken sämre.
 

erc

Medlem
Var du på Museo Ferrari eller Enzo Ferrari Museo ??? Enzo Ferrari tycker jag är bättre, men deras fabrik tour är ganska trist. Att åka buss igenom är
inte så kul. På Lambo museet bör man ta factory tour även om den är ganska dyr.
Sen har du alltid Pagani, ducati och aprillia. Plus alla halv privata bilsamlingar man kan boka och titta på.

Jag besökte Museo Ferrari i Marenello. Det var först efter besöket jag blev medveten om att det finns två olika anläggningar - ett fullkomligt ologiskt upplägg som förvisso känns genuint... :)

Ja, utan fabrikstur är Lamborghinis anläggning helt meningslös. Det finns mer att se på utanför - på kundparkeringen. :)
 

Jönsson

Medlem
Birmingham med omnejd är en bra destination för motorsport. British motor museum, Silverstone, elitspeedway i Wolverhampton mm, alla inom räckhåll. Dessutom, min favorit, stock car på Birmingham Wheels raceway. Flyg till Birmingham, Manchester eller Heathrow (1.5-2h).
 

fredrik996

Medlem
Bra förslag allihopa, Tysklang går tyvärr bort av lite olika anledningar. Vad tror ni om Zandvoort Holland GP i F1, eller kommer det bli för kaosartat där?
 

Homer

Medlem
Birmingham med omnejd är en bra destination för motorsport. British motor museum, Silverstone, elitspeedway i Wolverhampton mm, alla inom räckhåll. Dessutom, min favorit, stock car på Birmingham Wheels raceway. Flyg till Birmingham, Manchester eller Heathrow (1.5-2h).


Dessutom kan man besöka Bentleyfabriken i Walsall, strax norr om Birmingham...
Bentley Motors Website: World of Bentley: Experiences: Factory Tour: Factory Visits and the Bentley Experience
 
Toppen