Lite generella frågor om Eurobonus

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av chronomaster, 4 Mars 2019.

  1. chronomaster

    chronomaster Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hej, läser forumet dagligen numera men har några frågor (kanske missat något).

    1. Hur ofta känner ni att ni måste kämpa/påminna för att få era poäng? Funderar på om jag ska lägga energin på ett excel-ark där jag skriver upp allt eller om det är onödigt.

    2. Det står på SAS att det tar upp till 8 veckor att få poäng, känner ni att det brukar ta lång tid generellt? (Kört övernattning på Scandic, köpt lite produkter på Rituals och fick värdering Bjurfors allt under senaste veckorna men inga poäng än).

    3. När man drar sitt Eurobonus member card i kassan innan man betalar på ett ställe som ger poäng, får man nån bekräftselse att ens eurobonuskonto registrerats? Provade på Rituals men det stod bara "Kortet stöds inte" eller liknande så jag vet inte om det funkade. Drog alltså member-kortet först och sen mitt SAS Amex för att betala.

    4. Efterreggade en resa med Star Alliance, ser i eurobonus-eventsen att jag fått 2850 baspoäng för detta men min nivå är fortfarande bara 1000p pga månatliga SAS MC-poängen man får. Är det nått fel eller uppdateras basnivån inte så snabbt?

    Tack!
     
    Last edited: 4 Mars 2019
  2. Tonton

    Tonton Medlem

    Flygresor - i princip aldrig. Har senast året behövt retroregga 2 flighter - detta på cirka 120 flighter.
    Onlineshopping - Där är det väldigt mycket sämre. Se denna tråden: SAS Webshopping | Sida 15 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor Jag har ett excelark jag följer upp med för varenda köp. Just nu ser 2019s resultat ut såhär:

    Skärmavbild 2019-03-04 kl. 11.45.34.png

    Med andra ord så går det inte superbra ;)

    Det skiljer verkligen på partner och partner. Därav att jag håller koll på vilka poäng som ska komma in, och på dagen 8 veckor senare så mailar jag, ifall poängen inte är innan ännu. Det kräver inte så mycket merjobb med ett excelark, då det har blivit rutin för mig.

    Nej, men ibland står det på kvittot.
    Jag sparar alltid kvitto (digital kopia) och efterrgistrerar ifall poängen inte kommer in.

    Inte säker på att jag har 100% med här - men baspoängsnivå ska uppdateras samtidigt som aktivitetslistan uppdateras. Annars skulle jag höra av mig till SAS.
     
    Gus, Sebastian.k, Mr Basic och 4 andra gillar detta.
  3. chronomaster

    chronomaster Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svar @Tonton ! Har du må¨hända excel-mallen du använder att dela med dig av? :)
     
  4. PP4EH

    PP4EH Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    +1 för mallen :)
     
  5. robertkniv

    robertkniv Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Låter som en ren bug, OM det nu är så fallet är...
    Statusnivån ska uppdateras samtidigt som aktivitetshistoriken, annars är det konstigt.
     
  6. chronomaster

    chronomaster Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hörde med dem, det var visst korrekt då brytpunkten är Februari eller nått så min resa i Januari räknas inte.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×