Senaste nytt

Linköpingstråden

Då är det på tiden att flygnördarna i Linköping börjar bygga ihop dessa mottagare så det blir en anständig täckning ända ner på banan. Nu ser det ju inte bra ut när flygplanen som är på ingående till LPI försvinner över slätten.

Det går ju inte att kalla sig för Sveriges flygstad med sådana brister.
Har försökt övertala päronen som bor i Tannefors om att sätta upp en mottagare
 
Om du tittar på färdvägen så ser det inte normalt ut efter flygplanet passerat ditt hus. Det är alldeles för snäva svängar efter att ha passerat ditt hus. Visst, det kan ha varit för att undvika CB. Täckningen för inflygningar mot SAAB fältet är är dålig på FR24 och man tappar i regel täckningen en bra bit utanför fältet.

Absolut är det så. Flygvägen på FR24 efter vårt hus är helt fel, men jag tycker ändå att det är konstigt att planet tog ”svängen förbi” vårt hus. Det är inte en vanlig, normal inflygning till Lkpg.
 
Dagens A320 från och till Zadar som Vikingbuss chartar landade just. Snart tar vi chartertrafiken från Norrköping också #pinnarpåbrasan
062da35f2f689e63d0335ea63c27bfc6.jpg
 

fcl

Medlem
Det verkar som om vintertidtabellen är katastrofalt dålig för anslutningar på kvällsflyget från Linköping:

upload_2019-9-18_16-47-2.png

Särskilt tisdag och onsdag blir det inte många möjliga anslutningar kvar när flyget går så sent. Jag har tyckt det har varit utmärkt med kvällsflyg 16:30 så att man har 2 timmar connection och hinner med ett loungebesök. Anslutningar på 40-50 minuter har jag haft många gånger och det brukar blir stressigt.
 

Berglund

Medlem
Det verkar som om vintertidtabellen är katastrofalt dålig för anslutningar på kvällsflyget från Linköping:
Jösses kors vad lågt medlemsnummer - respekt! :)

Jag tolkar tidtabellen mer som att den är gjord för att flyga hem till Amsterdam efter arbetsdagen än vad den är gjord för connections.
 
Den sena avgångstiden på KL1182 i vinter är en katastrof! Ankomst 20.20 till AMS ger väldigt få möjligheter att resa vidare samma dag. Jag har inte hittat nån weekendresa som passar på hela hösten, utan övernattning på AMS. Har chattat med VD-Camillia som svarade att dom håller med och för dialog med KLM.
 

Fredde18

Medlem
Kan det vara så att man preppar för en 4 daglig avgång och börjar justera i tabellen redan? En eftermiddagsavgång vid 15-1530?
 
Kan det vara så att man preppar för en 4 daglig avgång och börjar justera i tabellen redan? En eftermiddagsavgång vid 15-1530?
Nej inte alls. Camilla nämnde slot-problem på AMS som orsak.

Kom ihåg att juni-augusti och lör-sön hela året har vi bara 2 avgångar/dag så ett första steg vore 3 ggr om dagen 7 dagar/vecka året om.
 
Toppen