Senaste nytt

Linköpingstråden

Alf

Medlem
Jag får väl ändra mej om Skavsta framtidplaner. Efter vad @Fredde18 hänvisar till är det en usel lösning med bibanor på Östlänken, både till Skavsta och Nyköping. Nu blir det ju inget ordentligt alls för Nyköpings del.

Jag vill inte heller åka till Skavsta om jag istället kan använda mej av Norrköpings flygplats. Skavsta är som du skriver en lågprisflygplats med allt det innebär.

Jag har inget emot att man i Norrköping förlänger banan, men tyvärr vore det ekonomiskt vansinne. Vansinnet ligger i att vi har våra två flygplatser, Norrköping och Linköping, som konkurrerar med varandra. Det säger sig själv att det är en flygplats för mycket i det lilla området. Linköping gör ju allt för att komma upp i samma nivå som Norrköping när det gäller att kunna ta emot större flygplan. Linköping lär nog aldrig komma över att Norrköping för något år sedan tog emot en B747-400, visserligen frakt, men i alla fall. Det var häftigt att detta flygplan flyga in på låg höjd över centala Norrköping på kvällskvisten. Det kommer man aldrig att få uppleva på SAAB fältet i Linköping.

Hade det varit lite stake och samabetsvilja hos våra lokala politiker hade vi kunnat haft betydligt bättre förutsättningar för våra flygplatser.

Tyvärr blir det att fortsätta ta tåget eller bilen till Arlanda för mina resor eftersom resemönstret varken passar in för att ta något flyg från Norrköping eller Linköping.
 
Last edited:

Jönsson

Medlem
Både Linköping och Norrköping är ju helt värdelösa för inrikesflyg. Man är helt bunden till tåg eller bil om man inte vill åka och vända i Europa.
 

Fredde18

Medlem
Såg när jag kollade igenom KLM-tidtabell för hösten Linköping-Amsterdam att när tredje dagliga rotationen går igång igen i september så körs eftermiddags-turen av Carpatair fokker 100. Hm? Kommentar någon bättre insatt??

Det verkar gälla hela hösten så långt jag kikade i alla fall.
 
Toppen