Senaste nytt

Ligger Skavsta i Stockholm eller ligger Frankfurt Hahn i Frankfurt?

För mig kommer nuvarande Skavsta flygplats alltid förbli den legendariska fd flygflottiljen F11 Nyköping.
Annars är väl EWR som ligger i New Jersey ett bra exempel? Nästan alla tror nog EWR ligger i New York.
 
Galet!

Hoppas ingen från Västerås tar illa upp, jag syftar enbart på 10-11 milen mellan Västerås och Stockholm (via E18).

Äsch, har du hyrbil så är du i Stockholm på 40 minuter.. om du håller lite högre hastighet än laglig då.
Det är ungefär samma tid som det tar att åka från Barcelona (el Prat) till city (Pl.Catalunya).
Okej, liten överdrift där kanske..
Jag anser att man kan kalla flygplatsen för staden om det är mindre än 30 minuter till city, det känns lagom.

: )
 
Last edited:

bL0m

Medlem
Äsch, har du hyrbil så är du i Stockholm på 40 minuter.. om du håller lite högre hastighet än laglig då.
Det är ungefär samma tid som det tar att åka från Barcelona (el Prat) till city (Pl.Catalunya).

: )

Jag brukar svänga av vid Enköping lite då och då när jag skall till Djura (Gagnef), via riksväg 70.
 
Jag brukar svänga av vid Enköping lite då och då när jag skall till Djura (Gagnef), via riksväg 70.

Då har du inte prövat den nya motorvägen mellan Västerås - Enköping? 120 km/h .. inga problem att ligga i 200 om man så vill.. bara be familj & vänner hålla utkik efter bylingen. (radarkamera i bilen kan vara ett tips) :D

Västerås - Stockholm är ändå effektivt, 300 meter från flygplatsen och du är ute på E-18 sen är det bara att brassa på hela vägen i princip..

Jaha! Du är snubben som brukar ligga framför mig i vänsterfil och vägra flytta på dig..? ;)

Haha.
Körde förut på Autobahn, låg och pressade bil-fan i maxhastighet (cirka 220) och till vänster om mig ser jag en Porsche Cayenne glida förbi med ena handen klockan 12 på ratten och den andra handen mot örat pratandes i mobiltelefon, kanske var du? :)

Där snackar vi bil med goda köregenskaper.. Saab:en jag har skakar något fruktansvärt när man ligger i över 200 km/h.
 
Last edited:
EWR känns ändå som en ok benämnd New York-flygplats med tanke på avståndet till NYC.

Jag såg Skyscanners lista även på texttv igår. Ryanair verkar ha prickat in de flesta av dessa "huvudstäder"...
 
EWR ligger ju inte i staten New York, men nog sjutton kan man inte klaga på att den inte ligger vid staden New York. Den ligger ju sjutton närmre än många andra "stadsflygplatser". :)

För många, många år sedan när Jönköping var mer aktivt så använde man begreppet "Göteborg Östra".
 

rob74

Medlem
Nu flyger jag aldrig lågprisbolag, men vid något tillfälle har jag med reguljärflyg landat på Stansted, London. Dit flyger jag ALDRIG igen! Den bilkön vi fastnade i på väg in till London city med vår chartrade buss...
 
Nu flyger jag aldrig lågprisbolag, men vid något tillfälle har jag med reguljärflyg landat på Stansted, London. Dit flyger jag ALDRIG igen! Den bilkön vi fastnade i på väg in till London city med vår chartrade buss...

Jag har varit på Stansted 2 gånger bara men det har gått smärtfritt in till city båda gångerna med National Express.
Visst, det tar ju lite tid och är inte världens mest bekväma bussar även om dom är relativt nya.

Några bilköer har jag aldrig fastnat i, förutom mycket korta sådana vid vägarbete exempelvis.
 
Toppen