Senaste nytt

Lifeline membership sas pandion

Paby

Medlem
Det där med lifetime EBG efter 10 år i sträck som EBG stämmer inte för mig. Är inne på mitt femtonde år i sträck som EBG/EBD och här har inte hänt något. Är dock under 40 år så inte i närheten av pensionsåldern.
 

SK989

Medlem
Jag vet inte splitten i % mellan revenue-EBP och VIP-EBP
Stämmer det verkligen att SAS ger EBP till "vip-personer"? Att dylika personer sedan länge fått EBG (numer EBD) utan att behöva kvalificera sig vet jag (bl.a. får svenska ministrar och kungafamiljen det) men EBP tror jag inte någon annan än de som verkligen flugit väldigt mycket med just SAS får.
 

DHXSTHLM

Medlem
Stämmer det verkligen att SAS ger EBP till "vip-personer"? Att dylika personer sedan länge fått EBG (numer EBD) utan att behöva kvalificera sig vet jag (bl.a. får svenska ministrar och kungafamiljen det) men EBP tror jag inte någon annan än de som verkligen flugit väldigt mycket med just SAS får.

Min förra chef var EBP, utan att flyga särskilt mycket utan för att han hade en hög (koncernledning, non-executive) post. Vad jag vet så reste han inte alls mycket, utan hade klart färre miles än mig (EBD)
 

sodaboy

Medlem
Vad jag hört så har kungafamiljen EBG for Life. Satt på ett bröllop bredvid en hen som jobbade med EB på SAS. Hen berättade att Pandion var ett problem. Enl hen så fanns det VIP Pandion. När dessa personer inte lyckades återkvalificera sig ringde de personligen upp och bad att få fortsätta som Pandions. Hen sa att var det "tunga" namn inom finanseliten som ville behålla sin status. Var det ett riktigt känt namn så lät man personen ifråga behålla det för att inte stöta sig med dessa tungviktare. Detta var orsaken till att antalet Pandions blivit fler och fler med åren . Ursprungliga antalet 1500 är numera närmare 2000 idag. Detta som sagt uppgifter jag fick berättat för mig. Sanningshalten i det får alla bedöma själva.
 

Andreas Q

Medlem
Vem hade nekat kungafamiljen status i ens lojalitetsprogram? Fast frågan är vad kungen skall med ett EBG till? Gratis smoothie kanske...
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen