Senaste nytt

LH Award biljetter i Business endast 14 dagar innan?

Jonas C

Medlem
Jag har letat runt lite på united.com för Business platser mellan FRA, MUC-IAD, ORD etc... olika datum... men för inte upp en ända LH plats.
Austrian och någon strö Swiss kommer upp men inte en ända LH..... Någon som har lyckats hitta LH senaste dagen??
United verkar inte visa så mycket Lufthansa sist jag kikade. Testa att söka via ANA.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har letat runt lite på united.com för Business platser mellan FRA, MUC-IAD, ORD etc... olika datum... men för inte upp en ända LH plats.
Austrian och någon strö Swiss kommer upp men inte en ända LH..... Någon som har lyckats hitta LH senaste dagen??
Ok, dom har alltid visat den senaste tiden när jag sökt... Men får börja köra ANA....
Det luktar som periodisk audit.

Jag har läst på FlyerTalk förut att United stämmer av plus (andra bolag som har bokat plats på United flight) och minus (United har bokat andra flygbolags flight) jämna mellanrum.
När det blir för mycket minus mot ett flygbolag, t ex mot Lufthansa, stänger United tillgång till Lufthansa flight för sina medlemmar. (så kallad StarNet Blocking)

Detta påverkar inte om man använder andra flygbolags miles/poäng men du kan inte se se korrekt tillgänglighet på United.com.
 

varva77

Medlem
Jag fick liknande besked för en tid sedan. Jag tolkade det dock mer som att de släpper platser succesivt. I övrigt tycker jag nästan de är överdrivet trevliga när man ringer men jag kanske bara haft tur.
Avdelning önskad tjänst, är det inte på sin plats att det släpps ett ordentligt bokningsverktyg för EB-awardresor (ink 2-4-1 och star alliance) snart??? Var ju en kommentar för längre än ett år sedan om detta från SAS-representant. Finns ju för SAS flighter men det är ju minst begränsade valmöjligheter av naturliga skäl...
 
Toppen