Senaste nytt

Leverans av flygbränsle till Arlanda stoppad av aktivister

Status
Stängd för vidare inlägg.

anjak

Medlem
Det här var en aktion som hade annonserats långt i förväg, Green cargo hade redan tidigare i veckan beslutat om att stänga anläggningen i 24 timmar och även fraktat dit extra bränsle dagarna innan. Så det var aldrig någon fara för flygtrafiken eller bränslebrist. Dom verkade heller inte fått särskilt stort genomslag i media.
 
Det här var en aktion som hade annonserats långt i förväg, Green cargo hade redan tidigare i veckan beslutat om att stänga anläggningen i 24 timmar och även fraktat dit extra bränsle dagarna innan. Så det var aldrig någon fara för flygtrafiken eller bränslebrist. Dom verkade heller inte fått särskilt stort genomslag i media.
Haha älskar detta.
Vi fyller på mer dagen innan bara, så får dom leka själva den andra dagen...
 

Hachans

Medlem

Nix!

Jag tycker det är dumt att sticka huvudet i sanden och låtsas som att det regnar. Flyget har stora miljömässiga utmaningar och att blunda för dem är dumt.

Jag tycker också det är bra om de som kan resa på annat sätt gör det, för att inte belasta miljön i onödan, vilket är ett av budskapen i protesterna.

Sen tycker jag inte det ska slutas flyga av andra anledningar. Men det flygs rätt mycket i onödan, och jag tycker det är bra att även flygbolagen påminns om de gröna skogar de lovat oss i form av fossilfria flyg och liknande. Och att vi kan göra vårt bästa för att effektivisera flygresandet genom stt exempelvis uträtta flera ärenden på samma gång när vi reser.

Sen finns det en annan aspekt i det här, och jag tycker att människors ångest över miljöproblematiken ska tas på allvar och inte förlöjligas. Det minsta man kan ge dem är respekt, även om man inte håller med om lösningarna. Vi har stora miljöproblem och konsekvenser, och det är ingenting som går att vifta bort. Jag tycker också det är rätt löjligt att ge sig på folk så här. Rent generellt.

Nu vet jag att jag är ganska ensam om de här tankarna på detta forum men jag står för dem ändå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen