Senaste nytt

Letar business biljett Stockholm-Malaga (ARN-AGP i Z)

Senator

Moderator
Senator: Ok, tack för tipset! Men när jag kör LufthansaGroup på Swiss hemsida så blir det minst dubbelt så dyrt. Och då försvinner Z biljett alternativen (därav att det också blir dyrare.

Nu är jag inte med. Det går bara boka enkel eller retur via Swiss.com och bara med LX flygnummer. Därmed använder jag Lufthansa ® - Book cheap flights online | Cheap Lufthansa airline tickets from 999kr som för bokningen om jag vill bryta i flera segment. Dock kommer inte alternativet som rob74 ovan beskriver ovan upp via LH.com då LH inte visar LX flygningar som är code share med SAS, det måste man ringa för.

Det går att boka ARN-AGP via ZRH online på Swiss.com som en t/r, men vill man bryta det upp segment för segment kan man boka via Lufthansa dock utan SK "operated flights".

Lycka till!
 

rob74

Medlem
Det verkar som om Swiss inte har GVA-AGP längre, eller i alla fall inte den här tiden på året. Slår man på GVA-AGP så ruttas man via ZRH.

Och vill du få med SAS i bokningen, så gäller det att ha alla sträckor på samma bokning för att inte sträckan ARN-ZRH ska skena iväg i pris (11.546 kr blir det ToR).
 
Last edited:

Sakoz

Medlem
Senator: Ah ok då hänger jag med. :)

rob74: Ok, men jag hittar biljetter i Z klass på Swiss hemsida (codeshare med SK) så då kommer jag upp i över 9000 EB poäng för runt 5.700 SEK (ARN-ZRH-AGP) roundtrip.
 

Sakoz

Medlem
Då har jag bokat SK+LX från ARN-ZRH-AGP roundtrip i Z för 5.700 SEK, ska gå upp kl 05:00 i morgonbitti och jobba på några timmar extra så är biljetten finansierad och klar. :) Fast egentligen behövs det inte för med enbart SK i B klass hade det blivit 9.300 SEK, men man blir alltid taggad när man gör sådana här bra bokningar. :)
 
Toppen