Senaste nytt

Letar biljetter Peking - Seoul för att slippa visum och se en stad till

Anfield

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Peking
  2. Var är din destination? Seoul
  3. När vill/behöver du resa ut? Söndag 29 oktober 2017
  4. När vill/behöver du komma hem? Tisdag 31 oktober 12:00 så vi hinner med SK996 15:35 till Köpenhamn
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? Hela familjen Anfield plus familjen Svensson ( 6 vuxna )
  7. I vilken kabinklass? Ekonomi
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance. ( Då kan vi få in den andra familjen på lounger )
  9. Vad är din budget? (per person) Vill övertala sälskapet att det är mycket trevligare att flyga, sitta på lounger och fika lite. Samt se en ny stad än att betala kinesiska staten 1700 för ett visa.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Smidig resa, kort restid. ( Bra fika ! )
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Hittat biljetter med Asiana för 2660 sek / styck

Vart ska man bo i Seoul om man vill ha hotell med lounge ?

Eller ska man flyga till någon helt annan stad ?
 

Anfield

Medlem
Hur är Korean Air att flyga ? 500 sek billigare per pers mot Asiana. Hjälp mig här måste komma så nära visum priset för att övertala dom andra att det är värt att flyga till Seoul :)

sön 29 okt
KE.png

11:45 – 14:55
Peking (PEK) – Seoul (GMP)
Korean Air 2852 · Ekonomiklass · Boeing 777
Benutrymmet är större än genomsnittet (84 cm)
Flyget är ofta försenat minst 30 minuter
2 t 10 m

Vissa säten har el- och USB-uttag

Video-on-demand

Ingen Wi-Fi

Returflyg


tis 31 okt
KE.png

09:20 – 10:35
Seoul (GMP) – Peking (PEK)
Korean Air 2851 · Ekonomiklass · Boeing 777
Benutrymmet är större än genomsnittet (84 cm)
Flyget är ofta försenat minst 30 minuter
2 t 15 m

Vissa säten har el- och USB-uttag

Video-on-demand

12 784 kr
tur-och-retur
 

Tonton

Medlem
Hur är Korean Air att flyga ? 500 sek billigare per pers mot Asiana. Hjälp mig här måste komma så nära visum priset för att övertala dom andra att det är värt att flyga till Seoul :)

sön 29 okt
KE.png

11:45 – 14:55
Peking (PEK) – Seoul (GMP)
Korean Air 2852 · Ekonomiklass · Boeing 777
Benutrymmet är större än genomsnittet (84 cm)
Flyget är ofta försenat minst 30 minuter
2 t 10 m

Vissa säten har el- och USB-uttag

Video-on-demand

Ingen Wi-Fi

Returflyg


tis 31 okt
KE.png

09:20 – 10:35
Seoul (GMP) – Peking (PEK)
Korean Air 2851 · Ekonomiklass · Boeing 777
Benutrymmet är större än genomsnittet (84 cm)
Flyget är ofta försenat minst 30 minuter
2 t 15 m

Vissa säten har el- och USB-uttag

Video-on-demand

12 784 kr
tur-och-retur


Nu vet jag inte vilken rutt Asiana flyger, men min förståelse är att det är mer skönare att landa på GMP än på ICN. Detta eftersom GMP ligger mycket närmare staden. Kan vara värt att ha i åtanke.

Med det sagt, Korean Air är ju också ett stort bolag. Om de är 500kr billigare så skulle jag flyga med dom. Anledningen? Relativt kort flight där det inte kommer att skilja allt för mycket i Eco, iaf inte mellan nätverksbolag, samt att det är roligt att prova på någonting utanför Star Alliance. Majoritete här på BC är så inrutade i Star Alliance annars :)
 

Thornado

Medlem
Det är absolut inget fel på Korean Air. Den främsta fördelen med Asiana är ju tillgång till lounge och kanske fast track i Seoul (kommer inte ihåg hur det var där, finns iaf inte i Beijing). Å andra sidan så kan ni antagligen hitta något roligare att äta och dricka på flygplatsen för 500 kr än det som serveras i loungerna.
 

Pho

Medlem
Hur är Korean Air att flyga ? 500 sek billigare per pers mot Asiana. Hjälp mig här måste komma så nära visum priset för att övertala dom andra att det är värt att flyga till Seoul :)

tur-och-retur

Korean Air är helt ok i ekonomi. Tycker inte att det är någon skillnad på dem och Asiana.
Som Tonton nämnde så ligger också GMP närmare stan. En riktigt trist flygplats så ni vill nog inte spendera någon tid just där...
 

Dr. Miles

Expert
Hur är Korean Air att flyga ? 500 sek billigare per pers mot Asiana. Hjälp mig här måste komma så nära visum priset för att övertala dom andra att det är värt att flyga till Seoul :)

sön 29 okt
KE.png

11:45 – 14:55
Peking (PEK) – Seoul (GMP)
Korean Air 2852 · Ekonomiklass · Boeing 777
Benutrymmet är större än genomsnittet (84 cm)
Flyget är ofta försenat minst 30 minuter
2 t 10 m

Vissa säten har el- och USB-uttag

Video-on-demand

Ingen Wi-Fi

Returflyg


tis 31 okt
KE.png

09:20 – 10:35
Seoul (GMP) – Peking (PEK)
Korean Air 2851 · Ekonomiklass · Boeing 777
Benutrymmet är större än genomsnittet (84 cm)
Flyget är ofta försenat minst 30 minuter
2 t 15 m

Vissa säten har el- och USB-uttag

Video-on-demand

12 784 kr
tur-och-retur
Nu vet jag inte vilken rutt Asiana flyger, men min förståelse är att det är mer skönare att landa på GMP än på ICN. Detta eftersom GMP ligger mycket närmare staden. Kan vara värt att ha i åtanke.

Med det sagt, Korean Air är ju också ett stort bolag. Om de är 500kr billigare så skulle jag flyga med dom. Anledningen? Relativt kort flight där det inte kommer att skilja allt för mycket i Eco, iaf inte mellan nätverksbolag, samt att det är roligt att prova på någonting utanför Star Alliance. Majoritete här på BC är så inrutade i Star Alliance annars :)
Det är absolut inget fel på Korean Air. Den främsta fördelen med Asiana är ju tillgång till lounge och kanske fast track i Seoul (kommer inte ihåg hur det var där, finns iaf inte i Beijing). Å andra sidan så kan ni antagligen hitta något roligare att äta och dricka på flygplatsen för 500 kr än det som serveras i loungerna.
Korean Air är helt ok i ekonomi. Tycker inte att det är någon skillnad på dem och Asiana.
Som Tonton nämnde så ligger också GMP närmare stan. En riktigt trist flygplats så ni vill nog inte spendera någon tid just där...
Vänligen kom ihåg att Korean Air avgår från / landar till Terminal 2 i Beijing medan SAS avgår från / landar till Terminal 3.
Det finns gratis transferbuss mellan terminalerna på landside men inte på airside.

https://www.jal.co.jp/en/inter/airport/pek/img/e_zenzu.gif
 

agehall

Medlem
Kostnaden jmf med visum är inte så intressant. Det finns ju alltid en risk att du blir nekad visum så för att vara på den säkra sidan så kan man ju undvika att ens behöva söka ett...
 
Toppen