Senaste nytt

Letar bilder Avianca A330 med 1-2-1 config

Viking75

Medlem
Okej, vet du hur ofta dessa nya A330 flyger på London? Jag har snarare valt sikta in mig på Madrid, för att få ny kabin - men vore onekligen smidigare att flyga via London.
Nej jag var av uppfattningen att man valt Madrid och B787 för 1-2-1 config. Jag valde därför LHR då 2-2-2 hade passat oss bättre. Jag blev rätt förvånad när jag ringde Tallinn för seating idag...
Vore jag du skulle jag fortsätta sikta på Madrid.
 
  • Gilla
Reactions: olo

Moco

Medlem
Åker relativt ofta just LHR-BOG med 330n och det är aldrig nya kabinen. Skulle inte slänga poäng på den äldre. Det är visserligen bättre än Economy, men det är fortfarande inte bekvämt.
 

Viking75

Medlem
Åker relativt ofta just LHR-BOG med 330n och det är aldrig nya kabinen. Skulle inte slänga poäng på den äldre. Det är visserligen bättre än Economy, men det är fortfarande inte bekvämt.
Jag har pratat med Avianca samt fått svar på mail angående seat map osv. Tyvärr verkar det inte som om de vill släppa någon översikt i det här läget. Man hänvisar i stället till hemsidans möjlighet att checka in o välja säte en viss tid innan flyget osv.
Jag fick dock höra att man kommer att använda A330 som har 1-2-1 ganska ofta under hösten 2016. Varför visste de inte?
Som det ser ut för oss nu så har vi 1-2-1 samt 2-2-2 på returen.
@Moco vad upplever du som obekvämt förutom det uppenbara att sätet inte är helt "flat" samt att alla inte har möjlighet till Isle ?
 

Moco

Medlem
Missförstå mig rätt, det är inte dåligt med tanke på att det är en ganska lång flygning. Men jag gillar inte fotstödet. Går inte att få skön placering av fötterna, oavsett hur man gör @Viking75. I övrigt gillar jag både 330 och Avianca.
 
  • Gilla
Reactions: olo

Viking75

Medlem
Missförstå mig rätt, det är inte dåligt med tanke på att det är en ganska lång flygning. Men jag gillar inte fotstödet. Går inte att få skön placering av fötterna, oavsett hur man gör @Viking75. I övrigt gillar jag både 330 och Avianca.
Ingen fara! jag tycker det är bra att veta vad som är bra och dåligt så man ett hum om vad som väntar. Menar du alltså placeringen av fotstödet i sätena framför när man sitter och slappar?
 

Viking75

Medlem
Nej nu ser jag det. Det är ett sånt där flipp stöd som sitter längst ner på stolen. Kan man inte ta med sig en sån där upplåsbar kudde att vila fötterna på? Liksom klämma fast den mellan stolen framför och skippa flippen?
 

Viking75

Medlem
Vad vill Du veta? Har flugit med 787:an som har 1-2-1 konfiguration.
Jag vill veta om A330 i 1-2-1 versionerna är uppdelad i 2 avdelningar som den äldre 2-2-2 versionen.
I den äldre versionen hade tex rad 5 längst bak passat perfekt då vi inte har några bakom oss samt toaletter och kök en liten bit framför oss.

Är B787:an också uppdelad i 2 kabiner?
 
Toppen