Senaste nytt

Le Meridien Picadilly eller W Hotel Leicester Square i London?

M

Monkey_Class

Guest
Det verkar mer handla om "flavour of today" när det kommer till plat- frulle.
Ibland blir det buffe och ibland blir det continental.
I us i höstas med fam så fick vi alltid buffe och om de inte hade buffe så fick vi välja från menyn 18 USD var, resten fick vi pröjjsa.
Så det var uppskattat bland de som äter frukost i familjen (jag gör inte det).
På W i bangkok så får jag lounge, likaså på Sheraton och då ingår det frukost. På Aloft har de ingen lounge och där blir det buffe alt. Continental blandat mellan gångerna.
I kina blir det också loung är de har medan i europa är det sällan de bli lounge och därmed ingen mat annat än continental.
Så det varierar som sagt.
 
M

Monkey_Class

Guest
Det är ju nackdelen med W. De är ofta lite för hippa om man fyllt 25.

Finns undantag. På Westin Excelsior i Rom så bör du vara över 60 och ha en egen bilfrakt med minst en ferarri dino ombord, utöver de vanliga lambo, porsche och bugatti.
Sedan skall du ha en cohiba grande som du puffar på . Röken skall du blåsa på din dam som består i en trådsmal överbystad blondin i 25 års åldern klädd och look ala Anita Ekberg när hon var ung och fräsch.
 

flybob

Medlem
Det verkar mer handla om "flavour of today" när det kommer till plat- frulle.
Ibland blir det buffe och ibland blir det continental.
I us i höstas med fam så fick vi alltid buffe och om de inte hade buffe så fick vi välja från menyn 18 USD var, resten fick vi pröjjsa.
Så det var uppskattat bland de som äter frukost i familjen (jag gör inte det).
På W i bangkok så får jag lounge, likaså på Sheraton och då ingår det frukost. På Aloft har de ingen lounge och där blir det buffe alt. Continental blandat mellan gångerna.
I kina blir det också loung är de har medan i europa är det sällan de bli lounge och därmed ingen mat annat än continental.
Så det varierar som sagt.


Jo, men frågan gäller LM Picadilly specifikt.

Finns undantag. På Westin Excelsior i Rom så bör du vara över 60 och ha en egen bilfrakt med minst en ferarri dino ombord, utöver de vanliga lambo, porsche och bugatti.
Sedan skall du ha en cohiba grande som du puffar på . Röken skall du blåsa på din dam som består i en trådsmal överbystad blondin i 25 års åldern klädd och look ala Anita Ekberg när hon var ung och fräsch.

W och Westin är dock två olika kedjor.
 
Le Meredien Picadilly gillade jag inte alls. Fick ett "brittiskt" litet rum som kändes gammalt och tråkigt. Kunde inte justera AC så man fick välja mellan hårtork eller brödrost-värme. Personalen var inte så tillmötesgående. Ingen SPG status pga bokning via vår interna resebyrå.

Bra läge dock. Jag tar W nästa gång efter att ha sett bilderna ovan!
 
Finns undantag. På Westin Excelsior i Rom så bör du vara över 60 och ha en egen bilfrakt med minst en ferarri dino ombord, utöver de vanliga lambo, porsche och bugatti.
Sedan skall du ha en cohiba grande som du puffar på . Röken skall du blåsa på din dam som består i en trådsmal överbystad blondin i 25 års åldern klädd och look ala Anita Ekberg när hon var ung och fräsch.

Varför har inte jag bott där? :D
 

Palazzi

Medlem
Jag har bott på Le Meredien - även jag besviken. En tjejkompis bodde på samma hotell i år, och tyvärr samma reaktion...

Svårt numera att överhuvudtaget hitta hotell i London som kan anses "prisvärda", men man fortsätter ju att åka dit....om o om igen... :)
 
M

Monkey_Class

Guest
Varför har inte jag bott där? :D

Ett mumsigt hotel.
När jag var där då så var det redeem nätter och de bad om ursäkt för att de bara kunde erbjuda ett enklare rum - "bara" sovrum med ett vardagsrum.
Jag menar: I rom, italien, redeem ganska fullbokat och ändå ge sådan recognition - respect för dem (för även 2:a och 3:e gången fick jag recognition dock inte junior suite men ändock).
Det är ett jädrigt bra hotel på alla vis.
 
Toppen