Laptop/USB-Laddare

Diskussion i 'Övrigt' startad av TomJ, 9 Februari 2020.

1. mha321

mha321 Medlem

Det beror helt på vad man har för laptop såklart.

Min Lenovo kommer tex med dels en 75W och dels en 45W som options. Den laddar alldeles utmärkt på 45 även om det tar längre tid. Och den laddar även medans den används då (tar såklart ännu längre tid).

En bra variant är att kolla om just den modellen har en reseladdare och hur många watt den är på.
    Det måste man också tänka på. En del sådana laddare har en delad kapacitet, men en del har tex garanterat 45W på en port och lite mindre på de andra portarna.

2. Flytoheaven

Flytoheaven Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den jag tipsade om ger 60W på USB-C PD porten. Min original laddare till laptopen ger 130W och jag har hitils inte märkt att 60W inte skulle räcka till för normal användning.

Bifogade filer:

TomJ gillar detta.
  3. andersson.j

andersson.j Medlem

Apple har inte sålt en 17" laptop sedan 2011. Kanske har du den nya 16"-Pron? ;)

Jag brukar resa med diverse svagare laddare till min 15" MBP och har aldrig upplevt att de inte hänger med.

4. Christiansson

Christiansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag köpte Innergie 60C USB-C Laptop Adapter- One for All- Innergie på Schipol, den funkar kanon till min MacBook Pro 13", och jag laddar både iPad och iPhone från mac'en när jag är på hotel, eller bara iPad och iPhone. Den är liten och lätt (85g) och kommer med EU, US och UK kontakter. Dock bara 60W

Här har du en länk där du kan kolla vad de föreslår för din Lenovo My Device- Innergie

5. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När vi snackar batteri hur är det med regler att flyga med batteri?
    Jag har sett Max 10000 mAH och Max 20000 mAh
    som max i Asien men kommer ej ihåg var.

Kanske Tesla batteri eg. skulle vara ok då de ej ska bli så varma men jag tror inte att man lyckas övertyga någon om att det inte är litiumbatteri

6. nissefalk

nissefalk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    haha helt rätt det är ju en 15" jag har....

Jag är inte riktigt med idag, det är en 30W laddare frugan har och den är helt klart svag för en 15" Mac Book Pro.

Last edited: 9 Februari 2020
  7. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Det är numera oftast Max 100Wh som gäller.
    Wh räknas ut med formeln (mAh) / 1000 x (V) = (Wh) . Fast det är flygbolagen själva som bestämmer gränsen själva så hos en del flygbolag kan ändå upp till 160Wh vara tillåtet.

exempel: 20000mah/1000 x 3.7v = 74Wh

jumbooze gillar detta.
  8. Patrik

Patrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har idag Satechi med 1xUSBC och 3xUSBA, fantastisk reseladdare (skönt att bara ha en laddare med sig och till denna kunna köpa en lokal apparatsladd på närmsta el-butik för lokal anslutning utan adaptrar). Så tackar för tipset om 108W som jag inte visste hade dykt upp, så har beställt en sådan. Upp till 90W på första USBC, så den kommer duga länge.

9. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vill minnas att det är 65 som krävs för 15”

nissefalk gillar detta.
  10. TomJ

TomJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag lär nog sikta på antingen den du nämner eller den som har 2xUSBC och 2xUSBA. Den senare verkar vara något tunnare än din och jag tror att jag uppskattar det mest. Den större varianten verkar klart bäst men också tjockare så jag får nog testa den mindre först och se om det räcker till.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!