Laptop/USB-Laddare

Diskussion i 'Övrigt' startad av TomJ, 9 Februari 2020.

1. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Satechi. Min nya favoritladdare för resa. Både laptop och iPad och telefon samtidigt. Satechi 75 w med USB-C och flera standard USB varav en snabb port. Blått lyse, dock ganska diskret

Crille81 och Patrik gillar detta.
  2. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
  3. TomJ

TomJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den är ca 3 år gammal så hade inte en tanke på att det kanske går. Och noterar till min glädje att det ju finns en sån utgång och att den ju har en liten Harry Potter blixt bredvid. En nedladdning av manual säger mig att den ska gå att ladda även via USB-C!

Så då kan man ju sikta på en sådan laddare och slippa en massa problem! STORT tack för den grundläggande frågan (något i stil med.... eeeh, har du stoppat i sladden? )

4. TomJ

TomJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då är frågan egentligen hur "klen" laddare man kan nöja sig med. Original är 65W och exempelvis Satechin ovan kan ge 60W genom USB-C. Borde väl räcka då antar jag till allt utom om datorn pressas till 100% konstant?

5. pedantic

pedantic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du kan tänka dig runt 65W kan jag tipsa om Ankers USB-C PD med 3 USB A på 65W, bara 1,8 cm tjock/tunn och IEC C7-kontakt, den är otroligt smidigt att ha med på resor! :)

6. TomJ

TomJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr så ger den ju bara 45W till laptopen.. Annars verkar den väldigt bra! Varför kunde den inte ha samma tjocklek men ett par cm mer på höjd och/eller bredd och gett 75-80W max, med 60-65 till laptopen!?

7. nissefalk

nissefalk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en Mac Book Pro 17" och den kommer med en 85W laddare som standard, om jag använder frugans 45W laddare från hennes Mac Book 12" så klarar den lilla laddaren inte av att ladda min Mac fullt under användning, den bromsar bara tiden det tar för batteriet att dra ur, skulle rekommendera att ha minst samma kapacitet som din original laddare

Jönsson gillar detta.
  8. TomJ

TomJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det är väl det man är rädd för. Speciellt om man behöver ladda mobilen eller något annat samtidigt.

9. TomJ

TomJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Anker | PowerPort Atom PD 4

Denna ser ju mer lockande ut prestandamässigt men då är den en bit över 3cm tjock. Visserligen behöver man bara ha en klump med sig men hade ju smakat bättre med 2cm.

10. TomJ

TomJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ACervin gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!